Friday, October 31, 2008

Jom Makan Di "Toilet"!

Dah hampir seminggu dan saya masih dalam mood Mamma Mia!. Lagu-lagunya tak henti terpasang, baik di telefon bimbit, komputer, pemain mp3 dan di ruang bilik sendiri. Paling saya gemar dua trek di belakang- "Voulez-Vous", nyanyian beramai-ramai (buat saya rancak menari) dan "The Winner Takes it All", solo dari vokal Meryl Streep.

Tak sangka ABBA mempunyai rangkaian lagu yang hebat-hebat (saya cuma arif "Dancing Queen").

Harus saya akui, saya adalah antara fans lagu-lama lama dari era retro. Percaya atau tidak, saya pendengar setia Light FM dan Sinar FM.

Paling suka mendengar radio di waktu malam (lampu suram-suram), di kala memandu di jalan-jalan raya di Kuala Lumpur atau lebuhraya (pulang ke Perlis misalnya), pasti saya akan memutarkannya seminima mungkin. Sayu-sayup kedengaran-

Saya gemar begitu. Habit sejak dulu. Buat saya tenang dan relaks.

Saya dan dunia saya.

Oh, anda gemar menonton wayang? Hanya terdapat 2 panggung wayang berhampiran di kawasan saya (Bayan Lepas)- satu di Queensbay Mall (dimiliki oleh GSC) sementara satu lagi ialah di Bukit Jambul Complex (BJC).

Jika malas, saya ke BJC saja, tak perlu susah-susah nak beratur panjang atau mencari parking. Jika mahu window shopping atau makan-makan sekali, Queensbay adalah pilihan terbaik. Punya rangkaian restoran yang enak-enak dan tersohor (Chicken Rice Shop, Dome, Coffebean, Starbucks, Swensen's, Old Town, Secret Recipe dan banyak lagi).

Bercakap tentang makan-makan di Queensbay Mall, terdapat satu restoran yang konsepnya agak unik (boleh jadi juga pelik!) di sini. Jika selalunya saya gemar menikmati makan malam atau minum-minum di Starbucks atau Swensen's, semalam saya mengajak Max untuk mencuba Toilet Bowl Concept Restaurant yang terletak betul-betul bersebelahan GSC di aras 3.

"Kash, sini halal. See, ada "sijil" halal di sini!", ujar Max bersungguh seraya menunjukkan saya nota pengesahan halal yang tertampal. Hahaha! Mati la si Max cuba yakinkan saya. Bagus juga dia ni...

"Okay- we go jalan-jalan dulu lah. Wayang pun lambat lagi kan?". Masing-masing lihat jam. Ada hampir satu jam setengah sebelum Soul's Code, sebuah filem seram dari Thailand bermula.

Kami ke aras bawah- singgah di Esprit dan Topshop.

"Kamu mahu baju untuk Halloween Party bukan? Jom ikut saya. Kita ke tingkat atas!". Max tarik saya.

Ya, Halloween Party. Lupa mahu memberitahu.

It's not really a "party" actually. Cuma gathering ramai-ramai teman-teman si Max dari seluruh Penang. Kami akan menyewa sebuah penginapan di Batu Ferenggi Sabtu ini. Macam seronok. Peluang yang tak harus saya lepaskan. Dapat juga mengenali rakan-rakan baru di sini. Silap haribulan saya tak jadi kembali ke Kuala Lumpur nanti, hah itu seloroh Max.

Teringat yang Wardy dan Abang Amir, dua orang teman saya di Kuala Lumpur juga ada menjemput untuk meraikan Halloween di sana- saya senyum sendiri. Tak dapat Halloween di KL, di Penang pun okay. Pertama kali saya bakal menyertai malam Halloween.

Ya, pertama kali. Setakat berkumpul, buat aktiviti bersama- tak salah bukan?

Snap-Apple Night, versi "Malam Halloween" yang diilhamkan oleh pelukis Irish, Daniel Maclise pada tahun 1833. Diilhamkan dari parti Halloween yang dihadiri Maclise di Blarney, Ireland, pada tahun 1832. [ sumber : Wikipedia ]

Sabtu juga saya bakal menghadiri satu sesi bengkel untuk peminat-peminat dan pengguna Sony Alpha. Teruja sebaik mendaftar, semalam saya menelefon Sony HQ di Pantai Molek (berhampiran Island Plaza) untuk pengesahan.

"Ya, nama you dah ada dalam list kami. Nanti datang ke sini jam 11 pagi Sabtu ni." Seronok! Tak sabar saya.

Memang penuh aktiviti hujung minggu saya kali ini. Senarai kerja-kerja bebas juga sedang menunggu. Dengan produk Susu Kambing Nanny milik Wardy (rekaan pek baru) mendahului, diikuti "kad jemputan mini" untuk Encik Whajuddi Wakiman (100 keping), fotografi Acai di Sungai Petani (29 Nov) serta kerja-kerja online yang lain.

Saya tepuk dahi. Namun dalam hati terpalit juga senyuman.

Budak Kopi - Alhamdulillah, rezeki.

1 comment:

Faisal Admar said...

sedap tak makanan di toilet bowl? kalau sedap nak try lah next time lepak sana.

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...