Pages

Thursday, October 27, 2016

Stabuxguy & Dua Tahun (Rehat) Yang Panjang



Assalamualaikum & apa khabar :-)

Dua tahun tanpa muat-naik dan cerita-cerita terkini, saya berkira-kira, masih adakah ada di kalangan anda yang sudi singgah dan membaca cerita-cerita dan coretan saya?

Sudah acapkali sebenarnya saya cuba untuk kembali menulis - usia meningkat, kemahuan berubah, arus hidup yang kadang-kadang antara faktor yang mengekang dan meliatkan saya.

Salahkan Facebook? Tidak juga. Baik Facebook mahupun Instagram, antara dua medium popular dan terkini untuk kita saling bertukar-tukar khabar dan memuatnaik cerita hidup masing-masing. Efisyen dan pantas, mungkin buat kita lupa, saluran blog pernah menjadi peneman utama untuk kita mencanang dan mengetahui perkembangan semasa.

Betapa cepat betul masa berlalu bukan? Jujurnya saya rindu untuk kembali di waktu di mana gajet bukanlah kepentingan utama.

Kita berbual-bual tatkala berjumpa, bertukar cerita dan bergelak ketawa. Berbanding kini, masing-masing tak lekang dengan membelek-belek apps dan telefon di tangan.

Teringat dulu sewaktu makan-makan sebaik selesai pelancaran salah satu filem terbitan Tayangan Unggul, saya duduk bersama petugas dan kru produksi. Salah seorang di kalangan mereka menegur, "Ooo- inilah rupanya Stabuxguy, penulis blog Darimejastabux tu ya? Selama ni dok baca blog you aje... tugas kami ni baca blog-blog korang lah, habis je waktu pejabat kena check review dan komen semua...".

Betapa penting review dan komen-komen para blogger waktu itu.

Saya kira ada di antara barisan kami yang masih aktif malah ada juga yang sudah menongkah arus Perdana - Budiey, SultanMuzaffar, Ajami & Klubbkidd, antara rakan blogger popular dan pernah seangkatan yang masih saya ingat.

Keputusan untuk berpindah dan berhijrah ke Langkawi enam tahun dulu mungkin antara keputusan drastik saya waktu itu. Biarpun barangkali bukan yang terbaik, sekurang-kurangnya ia beri satu perubahan dalam hidup dan membuka sisi lain yang tidak pernah saya terfikir selama ini.

Terlalu banyak yang berlaku sebenarnya, tak terkarang jika mahu saya ceritakan satu-persatu. Semua saya kumpul dan olah menjadi pegangan yang lebih mematangkan hidup.  

Jujurnya, Langkawi banyak merubah saya, memberi tunjuk-ajar, mendewasakan serta memberitahu betapa hidup ini tiada noktah, kita sentiasa terkejar dan tercari cita-cita dan halatuju hidup kita yang sebenar.

Buat rakan pembaca yang baru mengenali saya, Selamat Datang ke Darimejastabux dan selamat menyelami cerita dan hidup saya.

Buat rakan pembaca maya yang masih sudi untuk singgah, terima kasih atas sokongan. Selamat kembali berkongsi cerita-cerita saya selepas ini, jangan jemu dan oh- jangan lupa, anda juga bisa meninggalkan komen-komen bernas di ruangan yang tersedia.

Akhir kata, salam dari saya dan semoga bertemu kembali.

Stabuxguy
Darimejastabux

1 comments:

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)