Wednesday, October 29, 2008

Kekasihku Seru : Misteri (Saka) Kian Terungkai

Kredit foto : Berita Harian

Kekasihku Seru dah nak sampai ke penghujung? Duh, belum puas rasanya menonton- sejak hampir sebelas minggu lalu, Khamis buat saya tertunggu. Jika termiss sekalipun, saya pasti cepat-cepat menyelongkar ke perut internet, masuk ke laman web tv3.com.my semata-mata untuk menonton siri ini.

Tonton episod terkini di sini. [ Klik ]

Percaya atau tidak- Kekasihku Seru memang lain dari yang lain. Sedari dulu saya memang sukakan filem atau drama yang bersambung-sambung dan mempunyai kaitan (serta misteri yang dibongkar siri demi siri).

Sebagai contoh- saya menyukai siri Charmed (masih ingat trio Prue, Phoebe dan Piper?)- ceritanya berkait musim demi musim, episod A mungkin berkait dengan episod D, balik ke episod B, terus ke episod C dan begitulah sebaliknya. Begitu juga filem klasik Back To The Future (I, II & III), antara filem pertama yang masih saya simpan koleksi original set dvd-nya.

Saya teruja memikirkan bagaimana pengarah atau penulis skrip mampu mengaitkan antara babak ke babak, antara sequel demi sequel, sebagaimana yang Khabir dan Mira lakukan bagi drama Kekasihku Seru ini. Namun kejutan di pengakhiran filem Sepi (babak Baizura Kahar & Piere Andre) menjawab persoalan saya.

Tidak mustahil. Mereka adalah genius baru penglipura filem di Malaysia.

Mungkin ada yang keliru atau tidak faham dengan jalan ceritanya. Nasihat saya, tonton dari mula. Ya, misterinya akan terlerai sedikit demi sedikit tiba di akhir-akhir cerita. Yang pastinya, tiap episod mampu membuatkan anda tak senang duduk, silap haribulan ada yang minta ditemankan walau untuk ke dapur-

Dah ada yang naik bulu roma? Hahaha!

Di awal bersiaran (sekitar Julai seingat saya), ianya tampak biasa-biasa sahaja, bersandarkan dua muka (yang masih) baru, Emelda Rosmila (Marisa) dan Fizz Fairuz (Rashad), ternyata Kekasihku Seru bukanlah bersandarkan rupa paras pelakonnya semata-mata.

Tuah Emilda dan Fizz Fairuz barangkali. Tahniah buat sekalian team produksi ya!

Ulasan saya terdahulu. [ Klik di sini ]

Stabuxguy - Drama siri terbaik pernah saya ikuti di Malaysia. Oh, saya sukakan lakonan Kuza. Dia (amat-amat) bagus.

Capai saya :

Graphic Designer/Writer/Photographer
Penang+KL

"graf:x anywhere, anytime!"

+artwork : http://kashatwork.fotopages.com
+photoblog : www.photoblog.com/stabuxguy
+e-mail : kashatwork@gmail.com
+h/p : 014.6000.441

1 comment:

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

kekasihku seru mmg art! naskah berkualiti! :)

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...