Tuesday, November 25, 2008

Kuala Lumpur, Buat Saya Tersenyum

Subang Skypark yang baru...

Tiba saja di lapangan terbang malam tadi, hati saya kembali terbeban dengan pelbagai persoalan. Untuk beberapa bulan lagi (sekurang-kurangnya), mampukah saya untuk bertahan?

Kamu! Ya, kamu... saya mahu kamu kembali...

Layanan baik dari para petugas Firefly di dalam pesawat setidak-tidaknya menghilangkan sedikit kerunsingan yang bersarang.

Sebaik menjejak landasan, saya terus menghidupkan telefon. Ada beberapa kiriman sms yang diterima. Salah satunya dari Toby, teman saya yang juga mahu pulang ke Kuala Lumpur pada malam yang sama.

Saya gegas menelefon. Moga-moga kami masih sempat bersua muka.

"Ya, ya- cuba lihat depan, i kat depan you je ni hah!". Saya lihat Toby tersenyum seraya berjalan mendapatkan saya. Tak sangka saya dapat berjumpa Toby di airport. Kebetulan dia juga bakal menaiki pesawat yang sama yang saya naiki tadi.

Toby, "pose i untuk peminat katanya...".

Hanya beberapa minit untuk kami berbual dan bertanya khabar. Saya terpaksa meninggalkan Toby memandangkan teksi yang ditempah sedang menunggu.

"Salam buat Abang Rudy ya!". Toby angguk sebelum saya hilang dari pandangannya.

Tiba di rumah, saya kembali melihat sekeliling. Perasaan yang sama seperti minggu lalu, melihat ruang bilik yang masih berkemas dan beberapa hari tidak berusik, saya genggam Bobo dan Fifi, erat, seakan tidak mahu melepaskan.

Fifi in da house...

Hujung minggu di Kuala Lumpur, banyak yang terjadi. Selain menjenguk sepupu yang telah pun berlepas ke luar negara, bertemu rakan-rakan, ada yang jarang saya jumpa selain menguruskan hal-hal berkaitan kerja.

Begitu singkat waktu terasa. Ada perkara gila-gila yang bisa buat saya tersenyum sendiri, dan ada juga momen indah yang buat saya terkenang sampai mati.

Sara & saya sewaktu minum-minum di Dome, Midvalley. Sempat pose sambil tunggu AM buat facial...

Makan pagi di Pantai Dalam, tengok wayang, jalan-jalan di Pavillion dan Bukit Bintang, lepak-lepak di Delicious (hingga ada yang terlanggar pintu semasa keluar).

Dan antara momen yang paling mengujakan saya, berdua, saya dan Karl, sahabat paling kanan saya- kami kembali melakukan 'apa yang pernah kami tinggalkan suatu masa dulu'.

"You gila!". Sepatah saya tuju kepada Karl.

"You lagi gila-".

"Kenapa?".

"Sebab you ikut plan i... hahaha!", dan kami sama-sama tergelak di dalam kereta. Itu yang paling saya suka tentang Karl- dia spontan dan jenis manusia yang tak banyak hal.

Malam Sabtu benar-benar menjadi milik kami. Untuk Karl, terima kasih kerana anda masih menjadi antara sahabat saya yang begitu memahami.

Saya kembali mengulit Fifi dan Bobo, dengan harapan Kuala Lumpur cepat-cepat menerjah ke mimpi saya.

"Ayo, Kash! Mahu ke Pavillion?".

Ya! Ya! Oh, saya mahu belek-belek buku di Times, tonton wayang di GSC, memesan ice chocolate kegemaran di Starbucks, dan err... bisa beli JCo untuk di bawa pulang?

Siapa sangka, mimpi saya bakal menjadi realiti, suatu hari nanti?

Saya tidur dengan senyum yang paling indah!

No comments:

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...