Pages

Wednesday, November 26, 2008

Dengar-Dengarnya... Album Baru Misha Omar

*Petikan Hiburan, Utusan Malaysia, Rabu, 26 November 2008
Album Misha muncul akhirnya

PAPA antara orang yang paling gembira apabila mendapat tahu tentang berita gembira ini.

Bukan sembarangan berita, tetapi, Papa percaya berita ini akan menjadi antara yang paling dinanti-nantikan oleh semua orang terutama sekali peminat setia penyanyi bersuara gemersik, Misha Omar.

Kalau semua nak tahu, album ketiga Misha akan mula berada di pasaran pada 3 Disember ini setelah memakan hampir empat tahun untuk disiapkan.

Ini bukanlah mimpi atau cakap-cakap kosong tetapi realitinya dan ia diberitahu sendiri oleh pengurus yang juga kakak kepada Misha iaitu Mimie Omar.

Papa juga tidak sabar untuk beli album Misha kali ini. Yalah, sebelum ini asyik lagu Nafas Cahaya, Sembunyi dan Jawapanmu. Teringin juga nak dengar lagu lain dalam album ini. Katanya, semua lagu sedap-sedap belaka.

Ini juga bermakna album Misha ini juga layak untuk dipertandingkan pada majlis Anugerah Industri Muzik (AIM) tahun depan.

Masakan tidak, empat tahun dalam pembikinan sudah tentu hasilnya setaraf dengan tempoh pembikinan yang lama itu. Papa dengar dari kawan Papa iaitu Bunga Cinta Pagi yang mengatakan ada sebuah lagu balada ciptaan Ajai teramatlah sedap juga dimuatkan dalam album Misha kali ini.

Adakah setanding dengan lagu Pulangkan atau Ku Seru? Ha, sama-sama kita nantikan. Oh ya, Papa musykil juga apabila lagu Jawapanmu yang dicipta oleh Cat Farish tidak tersenarai ke peringkat separuh akhir Muzik-Muzik kategori Pop Rock.

Nak kata lagu tu tak popular, memang mustahil sebab lagu Jawapanmu tu memang popular dan hampir setiap hari berkumandang di corong radio. Malah, bertahan lama juga dalam carta Muzik-Muzik.

Tak apa lah Misha. Tak ada rezeki kali ni. Insya-Allah, mana tahu rezeki awak tahun depan kan?

Stabuxguy - Soalan lazim kalau ke kedai cd/muzik,"Bila album Misha nak keluar?".

1 comments:

sweet of u..
i minat misha jugak..
she's awesome.