Saturday, July 12, 2008

Pagi Di Perlis

Awal pagi. Entah mengapa saya begitu bersemangat hari ini. Dah berkali-kali merancang untuk berjogging di kawasan kampung tapi macam-macam alasan- tertinggal kasut la, lewat bangun la. Kunjungan ke Perlis kali ini, saya tak lepaskan peluang. Memang saya gemar ke sini. Selain faktor Tok Su, makanan yang sedap-sedap (dan murah), Perlis juga memberi saya nostalgia sewaktu zaman-zaman persekolahan.

Cadangnya nak kejutkan MB sekali, tapi teringat yang kami tidur agak lewat semalam (kepenatan, dari USM terus drive ke sini). Takpelah. Jogging sorang-sorang pun best juga.

Saya minta izin Tok Su untuk keluar.

"Wan pi kat hujung bendang sana tu. Luas. Boleh tengok-tengok pemandangan." Saya senyum seraya memandang Tok Su. Dia demam hari ini. Tapi masih bersemangat bangun nak temankan saya keluar.

Matahari pagi.

Cantik. Memang cantik. saya melewati bendang-bendang dan rumah-rumah kampung. Terasa benar perbezaan banding ngan jogging di treadmill gym. Segar. Saya sedut udara puas-puas.

Bersama iringan lagu "Makhluk Tuhan Paling Seksi" di headphone, buat kesekian kalinya saya tersenyum.

Saya terus berlari...
Sedikit update tengahari : MB, Tok Su, Mak Ngah dan Rina (yang baru tiba dari Alor Setar) tengah gigih memasak - ada my lauk kegemaran, gulai terung, ikan termenung dan senangin goreng. Petang Kak Noya dan Sam dari UUM datang lak, kami akan buat BBQ ramai-ramai. Yippiee!

Stabuxguy - Mencari teman-teman lama dari Persatuan Kadet Bomba Negeri Perlis (Masih ingat, Jambori Terengganu 1999?)

No comments:

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...