Tuesday, July 29, 2008

5 minit 4 U - Tag Dari Nazri

Hello ya anda! Ya, anda- siapa lagi? Para pembaca saya yang dikasihi. Sihat? Sudah makan? Pertama kali saya menanyakan soalan-soalan sebegini di sini. Entahlah, hari-hari teman-teman meng'sms' saya, "Kash, sudah makan? Kash buat apa, sibuk ke?".

Kadang terfikir juga, alangkah baiknya jika saya tidak perlu menggunakan handphone. Bukan satu kepentingan, namun fakta yang harus saya akui, dunia hari ini, handphone adalah satu keperluan- mahu temujanji, bertanya khabar, itu-ini.

Jujurnya saya bukanlah seorang yang rajin menjawab panggilan mahupun sms (Mati la, MB mesti tak percaya sebab dia asyik dok nampak saya 24 jam tangan dok ber'sms'. Kwang3x!).

"Hey, apa khabar cinta hati saya? Anda di mana, sihatkah?". Hmm, sekadar dialog contoh. Pendek kata mempermudahkan hidup.

Teringatkan semalam sewaktu makan malam dengan MB saya di Kenny Rogers di Lapangan Terbang Bayan Lepas, beliau ada merungut, syarikat pembekal servis telefon kerap menghantarnya text (sms) agar beliau segera menghabiskan "credit limit" penggunaan taliannya.

"I mana ada pakai sangat handphone. Bukan bergayut 24 jam macam si polan-si polan, paling tidak pun i text orang je!". Oh, no wonder payah nak habis. Saya tergelak. Lucu juga. Selalunya zaman-zaman student dulu, pulun dok tambah kredit handphone selang 2 hari (minima RM30 sekali top-up). Ini pakai postpaid pun orang call suruh cepat-cepat habiskan credit limit.

Kepada teman-teman yang rajin menelefon dan membuat panggilan/text, sekarang anda tahu, kenapa saya lambat membalas atau jarang mengangkat panggilan (tepat pada masanya). Alasan saya mudah, handphone tertinggal, dalam beg, i'm busy- office, gym selain i'm driving, bla.. bla... (Ok, ok- tolong percaya, kebanyakkan 80% darinya adalah benar!)

Tengahari ini saya di tag sekali lagi. Naz, kalau tak kerana you, maybe i ambil masa berhari-hari nak menjawab. Memandangkan tajuknya pun dah "5 minit 4 U", ok ok, saya cuba juga curi-curi masa ya.

Nak kenal saya?

Sila baca (dengan hati yang gembira!)

Siapa hero anda?
* Jika kecil-kecil dulu saya begitu sukakan watak Spiderman, namun sejak 2004, si cantik Carrie Bradshaw begitu inspirasikan saya. Err.. bisa saya namakan beliau sebagai HERO?

Ayat yang selalu dituturkan?
* "O.M.G!"

Perkara yang perlu sentiasa kena ingat?
* Saya yang jenis sentiasa lupakan barang- sering tertinggal handphone, kunci, beg duit. Merata-rata. Perlu ada yang ingatkan.

Dalam wardrobe, apa perlu ada?
* Hahaha... yang ini susah. Saya bukanlah branded-type person. Maaf, tiada Armani atau Gucci di dalam wardrobe saya. Err, adakah Esprit diambil kira?

Anda seorang yang branded?
* Dah jawab tadi. I'm not, well, perhaps not really. Saya lebih percayakan sesuatu yang bagus untuk dipakai/guna. Tak salah membeli jika selesa bukan?

Apakah rutin grooming anda?
* Gosok gigi dan cuci muka, selain shave setiap bangun pagi. I'm simple!

Dan, apakah yang paling penting dan perlu ada dalam beg anda?
* Wallet, buku, kamus (English, German), planner selain kunci-kunci & handphone.
Apakah impian anda untuk 5 tahun akan datang?
* Oh, tiada impian untuk berkeluarga. Mungkin punya kerjaya yang lebih bagus, pindah ke Germany dan hidup gembira. Itu sahaja!

Apakah yang paling anda suka mengenai bandar di tempat anda?
* Senang nak ke mana-mana- dekat, ada Egate (spot lepak yang paling saya suka suka- ada Starbucks, Subway, Sushi King etc), Queensbay Mall (Borders, Starbucks lagi, GSC), laut & err, Jambatan Pulau Pinang?

Sahabat susah & senang: sanggupkan kamu?
* Prinsip saya mudah, saya bisa menggembirakan orang, be there for her/him jika orang tak banyak kerenah dan easy going dengan saya. Paling penting, hormati privacy saya dan elakkan dari mengongkong.

Stabuxguy - Bakal sekali lagi berhujung minggu di Lumut, Perak. Ada sesiapa dari sana? Pangkor?

1 comment:

azianierdawati said...

kash dear, pic tu mcm kat Pavilliaon aje...

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...