Saturday, August 18, 2007

Hari Ini Dalam Sejarah

dude, dua perkara terbaik berlaku dalam hidup saya hari ini.

nak tahu apa dia?

pertama- saya ke kota. seperti biasa, yes sendirian. dengan yakin, saya langkah ke pusat fitness yang terletak berhampiran "passage" (mall).

dah lama berkira-kira sebenarnya. sementelah tak banyak juga aktiviti sejak datang ke mari. juga telah lama meninggalkan gym, treadmill. jika dulu hari2 (rajin) ke menara Maxis, KLCC.

pernah berat saya menurun ke 64kg (!) dalam masa 3 bulan sahaja gara-gara "gila" ke gym!

teringat AM dan andre pernah menegur, "you look so kurusss dear! macam orang sakit."

pstt... percaya tak, menu harian saya waktu itu hanyalah sup dan sayur je hari2. tanya AM!

anyway, saya senyum sahaja. dalam hati happy sebenarnya. sekurang-kurangnya tak sesia saya ke pusat fitness hari-hari. tambah semangat tuh!

dan hari ini, setelah buat short survey dari minggu lalu, saya telah beranikan diri untuk mendaftar di salah sebuah pusat fitness di sini. apa yang best, pusat ini adalah merupakan cawangan kepada fitness first dari seluruh dunia (sama seperti di Malaysia). dari konsep, peralatan, rules & regulations (dan sauna, dan 'changing room'nya- oh, suka! suka! suka!).

paling bagus saya bisa menggunakan membership di sini juga di Kuala Lumpur.

ah, bertuahnya!

nak tahu berapa saya bayar?

hanya 59€ untuk jumlah pendaftaran (lifetime) sementara yuran bulanannya pula hanya kira-kira 39€ (dan ianya percuma untuk bulan pertama!).

ah, ini terlalu bagus untuk saya lepaskan.

saya juga bakal mendapat kit set percuma sama seperti di fitness first Malaysia (towel, bag dan sebagainya) serta khidmat trainer percuma selama sebulan.

itu sejarah pertama saya untuk hari ini (kira sejarah la sebab saya deal sendiri okay tanpa bantuan sesiapa- dan ini adalah pertama kali. hehehe!).

okay la tu kan dari budget tak tentu hala. ada juga faedahnya.

erm, nak tahu apa pula yang kedua?

sebuah gajet yang saya tunggu-tunggu sejak dari minggu pertama!

seronok! seronok! seronok!

dude, cepat la bagitau, apa dia?

sabarr... sabarrr... anda teruja... saya apatah lagiii...

tadaaa........ ini diaa! nokia navigator N95 baru.

tak sia-sia saya tunggu hampir beberapa minggu. ini antara alasan mengapa saya tak mahu membeli kamera di sini, awal-awal kami (pelajar yang dipilih oleh kerajaan negeri di sini) telah diberitahu bahawa anda bakal mendapat kemudahan 'benda alah' ini sorang satu.

"rezeki".

itu aje yang mampu saya tutur (dalam hati) sewaktu menerima pemberian ini.

cool bukan?

okay lah tak mahu cerita panjang. izin saya ke dapur untuk masak for my makan malam.

sambil tu for sure tonight tak boleh tidur nak belek2 "buku panduan" and cara how to guna this new gadjet. nanti boleh la kita kongsi (serba ringkas) tentang kelebihan serta ciri-ciri gadjet ini di posting akan datang ya!

p/s : oh, minggu ini saya akan jalan-jalan ke hamburg. mahu ke pesta DOM-Hamburger. sebuah pesta funfair terbesar di germany. jangan risau, nanti kita cerita ok!

budak kopi,
germany

3 comments:

Xis said...

Stabuxguy
guess what.. I just told AM about getting N95 the other day.. and I'm still considering it... anyway.. have a good day.. :)

Vernon Kedit said...

The N series a bit slow. So make sure you upgrade the software. Sometimes I rasa macam nak baling je my N73.

عيديد said...

Amboi, I ni pun nak beli gadget baru pun berkira2. Student2 oversea skarang mampu joint Fitness First oversea. You know how much gym kat sini? Cost me RM400 montly.

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...