Wednesday, July 18, 2007

Surat Udara

ahad, 15 julai 2007
11.20 pagi.

hampir 12 jam perjalanan, just having my breakfast (saat posting ini ditulis, saya masih dalam penerbangan KL-franfurt). it was good . the nasi lemak with sambal sotong are very nice dan saya ditemani seorang warga german, joana (baik dan peramah!) yang juga baru sahaja menghabiskan percutiannya di malaysia.

sebetulnya saya gementar, yup, a bit nervous dan seperti tak percaya yang akhirnya saya terbang juga ke benua eropah (jika diberi pilihan, saya lebih suka memilih australia sebagai destinasi).

malam tadi, di KLIA, 9 malam - AM, kak sam dan Xis menghantar saya. tak lupa ahli keluarga - sue, kak ngah, abang taqriz, kak teh, epi serta kak long ninie dan abang shaman yang secara kebetulan turut menghantar adik beliau yang mahu ke austria (transit di frankfurt).

11.15 malam.

perjalanan memasuki ke terminal antarabangsa adalah sesuatu yang baru buat saya dan merupakan pertama kali. ya, diulang pertama kali!

hilang rasa gelabah saya bila rupa-rupanya AM, kak sam dan Xis memerhatikan saya dari tingkat atas terminal. hilang gugup seketika. saya cuba cekalkan hati, betapa ya, inilah yang saya mahukan. perkara yang saya ingin buat untuk masa depan. saya akur, kalau tak sekarang, nah, bila lagi? peluang tak datang berkali-kali.

"it's okay. everything gonna be alright," berkali-kali kak sam memesan.

saya pandang AM. tahu biarpun dia hanya mampu tersenyum, saya sedar jauh ke dasar hati, dia juga seakan berat melepaskan saya. ingin saja saya peluk AM kejap-kejap.

"for sure i'm going to miss you- saat kena marah, jelingan tak kuasa...".

Xis - biarpun dia anggota baru 'keluarga' saya, namun saya senang dengannya. seorang lagi yang saya panggil 'abang' (tanda hormat), sekali lagi maaf tentang your lost-car. i'm sure ada hikmah disebaliknya. saya tahu abang TABAH. :)

buat kalian (ya, mereka keluarga saya) - terima kasih kerana meluangkan masa dan susah-payah menghantar saya tadi. sungguh saya terharu dan berbesar hati. buat iskandar dan lis, anda juga 'keluarga' saya sekarang. jangan lupa nanti balik malaysia kita goreng pi karaoke lagi ya.

"secangkir madu merah, seksis, memori daun pisang...".

buat kak bai juga, thanks kerana menelefon semasa di airport- it's okay kak. do keep in touch ya.

buat teman-teman yang lain, duta a.k.a. helmi, sam, aerill, aidit, abang andre dan 'keluarga-kawan2 besarnya', arye my good-best-friend i ever had - love u love u love u so so muchh... serta tak lupa aiman, amal (my sepupu yang makin hot gitu), tasya, bebudak cosmo - jue, fifi, boy fauzy, didie, melsa dan mern.

hmm siapa lagi ya? Cj, isma yusoof (thx bro for tips-info selama ni... you're my truly sifoo!), arep, eidie - kawan2 kelantanku.. hehehe... luv u both! lynn & boy (nanti kawin aku takde nak amik video korang!), izwan dari cybersecurity - i'll post your dvd from here, don't worry buddy! hmmm... last but not least, nazreem, umi, saiful, syed sobrie and the gang (antara kumpulan pertama myspace saya di KL).

fuh, maaf pada yang tak tersebut. anda juga adalah teman-teman saya. sava adore anda. terima kasih, terima kasih dan terima kasih.

saya anggap ini satu cabaran. sesuatu yang memang ditakdirkan dan perlu saya manfaatkan sebaik-baiknya. peluang untuk memperbaiki diri dan melihat-lihat negara orang.

yang baik kita jadikan teladan. iya bukan?

ah, kita masih ada kenangan.

stabux - nantikan tulisan saya di germany di posting akan datang ya!

p/s : untuk meng-email saya, (please, hantarkan cerita, gambar anda kawan!) sila hantar ke stabuxguy@yahoo.com. keep in touch! (",)

4 comments:

Xis said...

Stabuxguy
it's hard to let someone dear to us leave.. if it's hard for me, I bet, AM who knows you longer and closer than I do, feels even harder. Anyway, as said this is for your future and we pray the best for you. Do promise to take good care of yourself and always be good. Okay...?

samantha said...

My dear....do "bersukaria" tak cukup tanah....itik2 tu perlukan kasih sayang - so spend lah banyak masa dengan meka :0 ha ha ha......

Life is short - don't sleep too much or you'll miss the sun :)and remember to smell the flowers - but make sure the "bees" tak sting your nose...:)

And jangan lupa baring2 and golek2 on the grass.....ohhhh...life is awesome........:)

stabuxguy said...

samantha...

hahaha itik tu mmg hari2 pi jenguk... even not me, for sure ramai lagi nak kasi dia makan.. nanti la... dah dpt hp baru nanti i'll snappy2 pic meka ya buat tatapan uols... haks...

n for sure takkan lupa daratan... sebest ana pun kat sini, pumpkin soup n hot choc kat secret tetap menjadi pojaan hateyku.. huhu...

xis,

thx for everything. yeah, life is short. bak kata kak sam... for sure i'll be good boy (boy ke?) always... hehehe... miss yu bro....

mana AM ni.... huhuhu...

K.

Crabby Ashburn (Temasek-born Malaysian) said...

oh di manaaaa
akan ku cariii...

dia sudah pi cari miss saigon la tu...

yeah yeah... you take care, have fun, and come back more learned than ever with wider perspective of, on and in life!

Don't waste this golden opportunity.. orang lain cuma boleh mimpi .. atau takat masuk akademi yang hanya fantasi..

yours? yeah babey! it's a reality!!!

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...