Pages

Saturday, April 28, 2007

Tari Tirana, "Green Party" Dan Bila Harus Memilih

hati, pujuklah perasaan...
jauhi segala keraguan,
sayang untukmu kukorbankan
demi satu harapan
kepangkuanmu kasih,
keranamu kekasih...

dan
keyakinanku masih
kepadamu kekasih...

hari demi hari, saya masih di sini. sebetulnya minggu lalu agak dramatik. betapa saya sedar (walau dah tahu!), ibarat buah yang masak ranum, ramai yang mengidam!

ada yang memetik, tanpa bertanya, siapa tuan empunya. ada juga yang sekadar memandang sahaja- rasionalnya mereka tahu, ah buah itu di pagar orang, masakan bisa mahu diambil begitu sahaja. ada juga yang sanggup menunggu, buah itu gugur dengan sendirinya!

saya berkenalan dengan beberapa orang. mereka baik (ah semua orang pun baik). bukan mencari, tapi ianya datang dengan sendiri. maklumlah sejak cat**** dihentikan, berpusu-pusu orang mengasak saya, kenapa? kenapa? dan kenapa? saya hanya mampu tersenyum sahaja.

"no komen!". ringkas. malas nak panjangkan.

dari A, pergi ke B, lalu beralih ke C.... saya cuba memilih yang terbaik dan benar-benar sesuai. mereka-mereka yang hadir ni rupanya pelbagai ragam rupanya.

okay, kita sambung selepas ini. saya ingin menyentuh seketika tentang apa yang menarik minggu lalu.

brek! *kata nana



casting tari tirana

kami disuruh menari dan berlakon (beberapa dialog).

tempatnya tak jauh, dikawasan rumah saya juga. kebetulan sangat.

ajakan nizam zakaria (NZ) untuk menghadiri casting berkenaan tidak saya lepaskan. mulanya ragu-ragu juga, tambah pula kak sam pernah memberi kata-kata yang membuatkan saya banyak berfikir untuk terjun ke dunia ini. namun, sekadar mencuba, ah dapat tak dapat belakang kira. jika bukan rezeki saya, anggap sahaja dunia hiburan bukanlah tempat saya (biarpun ramai yang berkata saya punya peluang yang cerah di dalam showbizz!).

*sedikit promosi - tari tirana, drama siri baru bakal disiarkan di tv3. produksi yang sama menghasilkan sutun dan emil emilda.

ini kali kedua sebenarnya saya menghadiri casting drama. pertama kali beberapa bulan lalu dengan erma fatima. alhamdulillah, waktu itu memang rezeki saya, namun disebabkan beberapa masalah peribadi, saya terpaksa menolak peluang berkenaan. nasib juga kak erma memahami keputusan saya.

untuk tari tirana, saya dah cuba yang terbaik. nizam ada berkata, "dude, i dah pilih you untuk babak dengan fahrin ahmad. adam, kelab lelaki terluka. tv1!".

saya tergamam. wah, tak perlu casting dulu ke? huhuhu...

saya ingat keputusan drastik saya meninggalkan cat**** telah membawa saya jauh dari dunia hiburan ini tetapi sebaliknya. rezeki itu datang mencurah-curah pula!

saya takut, itulah adalah alasan terbesar saya. saya masih mahu menghargai diri saya seorang manusia yang bebas (berbuat apa sahaja!). saya tidak mahu menjadi manusia yang hipokrit. saya lebih suka orang tahu siapa saya (my orientasi tentunya!), sekaligus diterima, agar saya tak berasa kekok di dalamnya. walau saya sedar tak semua orang bisa terima, "oh, kamu g** ya?".

quoate rasmi : "nope, i'm str8, but but my bf is g**!"

ingat tu.

green party.

jumaat lalu juga saya ke green party di bangsar. mulanya saya ingatkan abang zack (si birthday err.. boy? opss!) hanya menjemput beberapa orang kenalan terapat sahaja, ternyata saya silap. hampir satu la queen (kelab hiburan terbesar untuk golongan g** di KL) memenuhi ruang kecil di restoran rebung di bangsar itu. kekok juga untuk bertemu dan diekor mata-mata yang (barangkali) mengenali saya. arghh... i hate (crowded places) especially yang penuh dengan kaum-kaum g** ni.

nak tak nak saya langkah juga. nasib baik juga abang TGB dan kawan-kawan yang lain dah ada kat dalam. saya sabar menunggu sam dan hardy yang baru sampai. kami langkah ke dalam restoran, perghh... memang ramai giler. penuh sesak ruang restoran. saya buat-buat cool aja. otak saya ligat teringatkan AM di kuching, aduuhhh seolah dia seperti gelakkan saya! (dalam hati tuhan je tauu... waaa, nak balikk!)

barangkali saya ni dah tua (haha!). dah tak sesuai join party-party yang ramai camni. lain la kalau party yang lebih privasi seperti yang dibuat TGB di zon tiap tahun.

apa pun to abang zack, terima kasih kerana menjemput. great party anyway (!). sempat juga saya terhibur dengan show otai dari dina gogo (it was fun!).

maaf kerana pulang awal dan tak sempat salam dengan you malam tu. nak cepatt! hehe...

okay back to 'bila harus memilih'.

entah lah. sama seperti peluang menghadiri casting, dalam mencari mereka yang benar-benar sesuai juga, kita harus bisa memilih. yang terbaik? punya kedudukan? rupa paras? hati? kebaikan?

ah, susah bukan. ketika saya hampir-hampir bertemu si dia, tiba-tiba ia hilang (entah ke mana!).

ah, normal. ia datang dan pergi. alah bisa, tegal biasa.

namun, ada sesuatu yang bakal berlaku di minggu-minggu terakhir ini. yang pasti, ianya sesuatu yang (begitu) menggembirakan (saya!).

juga di minggu kedua mei.

terasa bumi kenyalang sudah menyahut-nyahut nama saya!

stabuxguy - tak sabar

2 comments:

hurmmm....

sayangnya.... kenapa yang hilang tidak di jaga?

pastikah hilang?

peribadi ingin menyatakan, paras rupa, kedudukan, harta segalanya bukan penentu kebahagian....

bila hati terpanggil,...bila hati berdebar dan tak tenang... itulah keikhlasan yg mungkin melagukan kebahagiaan...

...rindu lagu beyonce dangerously in love....sayangnya...lagu tuh kt phone kawan... hiks!

so udapat ke tak tari tirana tuh??? congratsss kalau dapat !!! =)