Monday, April 20, 2009

Perlu Ke Tak Perlu?

Perasaan berbaur. Perlu ke tak perlu? Esok adalah hari yang sedikit 'menakutkan'. Sakit gigi. Beberapa minggu lalu ada saya siarkan di sini tentang perihal gigi bongsu saya yang sakit dan bakal dibuat pembedahan kecil untuk mencabut kedua-duanya (kiri dan kanan).

[ Klik di sini untuk rujuk posting sebelumnya. ]

Balik dari membeli dvd installer software InDesign CS4 di Low Yat pagi tadi, saya menelefon Dxoul, teman saya yang juga merupakan seorang doktor gigi. Kata beliau, pembedahan perlu kalau masih terasa sakit. Jujurnya dari hari geraham atas saya dicabut hujung bulan lalu, hingga ke hari ini, kesakitan langsung hilang. Buat saya merasa teragak-agak untuk melakukan pembedahan esok.

Kata Dxoul juga, saya akan alami kemungkinan bengkak pada gigi dan kesukaran untuk makan selama hampir seminggu. Duh! Bagaimana ya? Perlu atau tak perlu?

"Kalau you jadi I?".

"I tak cabutt... sakittt... hahaha!", gelak Dxoul. Bagus. Langsung tak membantu.

Saya tergaru-garu sendiri. Awal-awal pagi lagi kakak misi dah telefon untuk memastikan tarikh kehadiran esok.

"Ya Encik Kash, jadi ya untuk pembedahan esok?".

"Ya, jadi.. jadii....". Dalam hati mengetuk-ngetuk kepala sendiri kerana laju memberi jawapan.

"Nanti awak kena puasa, tak leh merokok, minum setitis pun tak boleh dari jam dua belas tengah malam sampai la ke waktu pembedahan dijalankan." Gulp! Saya telan liur. Mati la. Terus rasa nak pengsan sorang-sorang kat umah.

Terus saya ambil kunci kereta dan pandu ke Leisure Mall, Cheras. Ok, harus ke gym dan tonton movie. Untuk waktu-waktu macam ni, itu terapi saya.

Stabuxguy - Tahniah buat sepupu saya, Fadzli dan isterinya, Maria di atas kelahiran baby girl pertama mereka pagi ini. Terasa bertambah lagi usia saya.

6 comments:

farish izaryl @izreez said...

pegi aje..4 kebaikan u gak:)

Unknown said...

hard luck buddy! :P

@rep said...

cabut jer.. dia guna playar ok.. tapi kalau tak nak sakit. suh doktor bagi GA

stabuxguy said...

ohh hahaha nampaknya ramai yg menyokong... hmmm.... macam nak kena buat gak la nih.... huhuhu....

Unknown said...

arep : he's doin under GA la tu! :P i chop camera sony alpha u k

@rep said...

zul - sony alpha tu kash punyer kann... opsss

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...