Sunday, April 19, 2009

Lagu Gym Baru Dan Cerita Tengok Wayang

Saya dah ada lagu baru!

Ya, ya! Sekian lama berlari-lari di treadmill gym hanya ditemani Mulan Jameela (single Mahkluk Tuhan Paling Seksi yang saya pasang ulang-ulang), kini saya berkalih kepada lagu-lagu dari album Little Buddha- Buddha Bar Clubbing Collection, antara koleksi Buddha Bar terbaru yang saya miliki. Pada yang mengikuti koleksi lagu-lagu yang saya pilih di Trek Stabux, sekarang anda tahu saya penggemar world music.

Muat turun sahaja ke iPod, antara trek yang paling mengujakan saya (untuk berlari tanpa henti) ialah Luca Ricci pres. Ventunesimo Secolo - Tribute to San Francesco D'Assisi (Sultan Remix) dari trek pertama. Trek pembuka yang begitu energetik selain mempunyai (sedikit) unsur-unsur lagu tema dari drama siri Heroes. Saya suka!

Jujurnya saya serius bersenam sekarang. Pantang ada masa terluang, masa saya banyak dihabiskan di gym. Samada di KLCC, Leisure Mall mahu pun (sesekali jika rajin) ke The Curve di Kota Damansara. Tidak lama, paling kurang sejam, berbekalkan jadual senam untuk saya catat aktiviti, tiga empat kali seminggu pasti saya di gym. Bukan kerana cakap-cakap orang, untuk kesihatan dan kepuasan sendiri. Itu kata saya berkali-kali.

Oh, ya- sudah menonton He's Just Not That Into You? Adaptasi dari sebuah novel popular (judul yang sama) hasil garapan Greg Behrendt dan Liz Tuccillo. Sebuah filem adaptasi yang berjaya saya kira (selepas Confessions of a Shopaholic yang mengujakan).

Saya sukakan semua karakter di dalamnya- Scarlett Johansson, Justin Long, Ben Affleck, Drew Barrymore (antara beberapa). Lucu, sedih, drama, direncam dalam situasi perhubungan yang berbeza namun berkait.

Ditulis berdasarkan salah satu episod dalam siri popular Sex And The City, "Pick-A-Little, Talk-A-Little," di mana seorang lelaki menolak pelawaan karakter Miranda
untuk naik ke apartmentnya selepas keluar bersama, dengan membuat alasan beliau mempunyai hal yang lain, teman Carrie memberitahu, "He's just not that into you", sambil menambah, "When a guy's really into you, he's coming upstairs, meeting or no meeting."

Menarik dan mampu buat anda terhibur, dua frasa yang saya kira cukup untuk menarik anda ke panggung, oh lupakan soal-soal etika yang tidak sesuai dengan cara hidup kita di Malaysia. Banyak lagi fokus-fokus utama dan sudut positif dalam perhubungan yang boleh dinilai. Saya letak contoh, perempuan perlu kuat, tidak perlu menunggu atau terhegeh-hegeh terhadap seorang lelaki. Itu fakta. Juga tak mustahil, wanita yang kita perlekeh dan menjadi teman bual hari-hari bisa menjadi orang yang paling kita rindui dalam kehidupan sehari-hari!

Ah, cinta itu universal!

Lama tidak bertemu Aidit (sejak kembali beliau kembali dari Dubai), menonton He's Just Not That Into You? baru-baru ini adalah 'date' pertama kami. Ampun ya Dit, bukan sengaja jauhkan diri, cuma kondisi masa yang kurang sesuai.

Saya mengambil peluang ini untuk berbual-bual dan menjejak kembali apa yang kami tertinggal. Aidit yang masih lucu, namun kadang serius perwatakkannya, saya anggap lebih sekadar teman. Hampir lima tahun mengenalinya, dia antara yang saya anggap 'senior' dan sahabat paling rapat- adakalanya pesannya pedas, namun terkesan.

Bersama Aidit, Irwan dan Wardy juga menyertai saya, dua teman wajib yang saban setia menemani saya sedari dari hari pertama kembali ke Kuala Lumpur.

"Sorry, Kash. I cuma dapat teman you guys tengok wayang. Tak dapat nak join ke gym."

Saya baca sms Wardy antara sedih dan simpati.

Jejaka yang saya gelar lelaki paling sibuk ke sana-ke mari. Kadang saya kasihan melihatnya. Hal-hal rumah, perniagaan, macam-macam perlu ditanganinya. Sejak kembali dari Dublin, keluarga di tangga paling pertama. Hanya sepicing masa untuk keluar bersama teman-teman, dan itu yang digunakan sebaiknya.

"Anak sulung, haruslah." Pendek jawapan si empunya tubuh acapkali saya mengutarakan persoalan. Saya angguk. Begitulah kehidupan.

Saya juga tidak utuh sebenarnya sejak kembali ke sini. Hati harus kuat. Mujur tatkala saya serasa seperti dicampak, masih ada yang memberi saya segenggam harapan.

Silap jika orang masih menganggap diri anda hebat. Si polan A setelah beberapa tahun pastinya berubah. Hidupnya berubah. Orang-orang di sekelilingnya berubah. Rakan-rakannya berubah. Situasi berubah. Kita harus bisa menyerap dan menyesuaikan diri, antara nasihat yang masih saya pegang.

Hidup saya mudah? Tidak juga. Setiap kita ada kelebihan bukan? Jalan manusia itu bercabang-cabang, kena bijak merencana. Guna sebaiknya. Itu kata hati saya.

Oh, pada anda yang mencari pereka poster, kad perniagaan, flyers, bunting atau apa sahaja yang berunsurkan grafik- e-mailkan pertanyaan/sebarang detail kepada kashatwork@gmail.com. Terima kasih.

Stabuxguy - Ada sesuatu yang menunggu di hadapan. Doakan laluan saya cerah.

4 comments:

D'Rimba said...

syokla jumpa kawan-kawan nak ikut hehehe.....

@rep said...

i dapat mms u. tapi x leh reply.. spontan dan lucu katanya...

farish izaryl @izreez said...

hehhe cm best je wyg tu hehehe

Anonymous said...

Hello I feelt like doing this topic so Hello all

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...