Wednesday, December 3, 2008

Lagi-Lagi Fotografi, Novel Twilight & Agenda Tahun Baru

Lama juga saya tak menulis di sini (err, maksud saya benar-benar menulis). Paling akhir seminggu yang lalu (rujuk posting, klik di sini). Selain itu cuma cerita-cerita yang dimuat turun, ulasan filem dan gambar-gambar. Itu sahaja.

Padat mengejar jadual tugasan menjelang hujung tahun, selain hal-hal peribadi (turun-naik Kuala Lumpur, hal-hal kerja) membuat hidup saya sedikit kelam-kabut. Cuba untuk sesuaikan diri, saya terduduk dan fikir betul-betul, apa yang harus dilakukan seterusnya?

Ok, tenang.. tenang... ke pejabat pos misalnya? Selain mengepos kad-kad krismas dan hadiah kecil buat teman-teman di luar negara, apa lagi- oh, bayar yuran, bil-bil tertunggak. Ada lagi? Fotografi, kerja-kerja sampingan situ-sini, ya banyak memang banyak. Semua harus saya tangani satu-satu. Pening tapi seronok.

Fotografi misalnya, dari setakat minat, kini ia bercambah menjadi sesuatu yang serius. Ya, saya kini serius berfoto. Biarpun gambar-gambar yang diambil masih di tahap biasa-biasa, namun saya puas.

Terima kasih kepada Acai kerana sudi menjemput saya sebagai jurugambar di majlis perkahwinan Ayu, adiknya minggu lalu.

Ayu & Aries - pasangan raja sehari

Dari kiri (berdiri) : Nurul, Sabrina, (duduk) Azrin, Princess Dina, Acai & Yuzrul

The Febeles in da house!

Bukan setakat mengaut pengalaman baru, malah menambah kenalan juga!

Satu permulaan yang baik bagi amatur seperti saya.

Raya Haji- Kash tak balik kampung?

Pasti balik. Awal-awal lagi saya dah menempah penerbangan Firefly ke Kota Bharu. Bakal bercuti dari Jumaat hingga ke hari Rabu.

Kata orang, Raya Haji tak sah kalau tak ke Kelantan, meriah. Bagi saya, suasana di mana-mana pun sama. Balik sebab dah lama tak balik kampung. Jumpa sanak-keluarga, itu sahaja.

Rindu pada kedua-dua nenek saya- apa khabar mereka agaknya?

Buat Ted sahabatku, jangan lupa jemput saya di airport nanti ya!

Kepada Arep, selamat bermain salji di rantau orang. Dengar-dengar nak tour Europe ya? Hati-hati k. 'Bearista Bear' I jangan lupa (kena ingatkan berkali-kali nih!). Hik.

Oh, ada yang sudah menonton Twilight? Bagus! Tak sabar menunggu sekuel seterusnya, saya lantas ke Borders di Queensbay Mall minggu lalu untuk mendapatkan siri kedua bukunya, New Moon.

Hadiah Krismas untuk para pengunjung Borders, anda bisa mendapatkan dua siri Twilight sekaligus, Twilight & New Moon serta sebuah kalendar istimewa Twilight 2009 dengan harga potongan menarik.

Kalendar Twilight - muka depan

Bahagian dalam kalendar

Teringat kata-kata Wardy sebaik saya sms dia minggu lalu, "Waa.. Now memang Twilight nye fever kan. Everybody seems to be into Twilight, even my sisters."

Saya senyum sendiri.

Tunggu apa lagi? Segera ke Borders ya!

"Kash, you nak pindah ya? Bila balik KL?".

Dua baris soalan yang sering diaju kepada saya sejak akhir-akhir ini-

Saya terdiam sejenak. Untuk menjawab, kena fikir betul-betul. Banyak hati yang harus saya jaga. Paling tidak, sepanjang saya di sini, mereka yang banyak susah-senang, berkongsi momen sedih-gembira bersama saya.

"Kawan menangis, tak ramai." Itu saya pegang sejak pindah ke sini.

Apa yang pasti, penghujung Januari 2009 bakal mencatat momen terindah dalam hidup saya.

Pengalaman selama hampir setahun di sini benar-benar banyak mengajar saya.

Sudah putus mahu kerja di mana?

Saya geleng. Jujurnya, mungkin untuk awal bulan pertama, saya cuma mahu berehat sepuas-puasnya!

Punya beberapa agenda untuk dilaksana menjelang awal tahun hadapan.

Doakan saya sahaja ya!

Ada sebuah puisi istimewa yang saya petik (sebahagiannya) dari blog Mamachupan (salah seorang kakak Diva saya) hari ini. Khas buat suami tercinta katanya.

Lucu tapi mendalam.



Mamachupan & famili sewaktu open house kat umah MB raya lalu...

Thank you Pa

Tomorrow is my 10th wedding anniversary. Here's a poem as my gift to my beloved husband.

Thank you Pa for never complaining
About my waist line or sagging parts
Thank you for never objecting
To my (sometimes) no sense of dressing

Thank you Pa for driving me around
Near and far, in rain and in shine
Thank you for the curtain project
And for the other projects too

And most importantly, thank you Pa for Arif, Iman and Ehsan
They are so lovely, I cannot describe
And how much joy and love they bring
They are just everything

Thank you Pa for all the breads
You've often baked for my friends
Sometimes on a very short notice
Thank you too for all the "Nasi Maskuls"

This poem may sounds a bit silly
But it is truly
A reflection of how I feel about you
I hope there will be many more years to come
To be spent with you

Buat Mamachupan- Kak Intan dan suami, Selamat Ulangtahun Perkahwinan ke-10 dari saya di Darimejastabux dengan pesanan, "bila nak bagi saya roti air tangan suami?". Hehehe...

Jumpa lagi!

Stabuxguy - Salam Aidiladha (",)

4 comments:

Aiz said...

huh...i pun dah lama tak tulis blog nie, very busy with work + travel pi penang hari tue. baru nak tulis citer twilight, u sudah bercerita plak citer nie...hahaha
but i still nak tulis gak citer nie skrang...haha. hey, nice meeting in yan & penang. u got nice blog. keep it up :-)

[danial][ma] said...

hej! kash...wishing you happy eid adha...

azianierdawati said...

Salam

kash, u nak balik KL dah ke?

Whatever it is, happy eid adha..

stabuxguy said...

aiz,

thanks dear. i dah pun sent pic kat sg petani hari tu to ur e-mail. nanti check k. :)

danial ma,

wish yu selamat hari raya juga... :P

Naily Anis,

Salam...

balik KL insyallah... hujung Jan kalau jadi...

selamat hari raya juga...

K.

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...