Monday, September 15, 2008

Sisi Gelap Saya... Jeng.. Jeng.. Jeng...

Sepatutnya saya buatkan tag dari si Ted dulu, teman saya yang juga gigih mengusahakan barangan kraf sekarang ini, tetapi memandangkan tag dari Helmi ini lebih simple (jangan marah ya Ted!) dan tak perlu nak 'usaha-tangga-kejayaan' sangat, jadi saya dahulukan mana yang senang lah yer (entah kali ke berapa saya di tag daa..).

Okay, pada yang nak baca, dipersilakan. Mana yang dah kenal saya, tapi mungkin ada few more things yang anda tak tahu, juga boleh pakat-pakat baca. Jom kita sama-sama selongkar...

15 Perkara Pelik/Peel/Fakta Ringkas (Dan Yang Sewaktu Dengannya) Tentang Kash

Jeng.. jengg... jengg...

1. Tak suka boleh tidur siang

Memang tak boleh walau mengantuk macam mana sekalipun. Saya akan buat la apa-apa yang patut, main games ke, tengok tv ke. Kalau dulu-dulu (waktu kecil) saya akan gentel-gentel hujung baju supaya terlelap tapi habit tu dah takde now. Tak pun saya akan isi masa dengan join my aunty main masak-masak kat rumah nenek. Yang tak bestnya saya lak kena jadi ayah. Boring tul...

2. Setia dengan sesuatu jenama

Untuk jangkasama yang (agak) lama, ya! tak kira lokal atau tidak, saya akan statik pada sesuatu barangan/produk baik dari segi kasut, beg, pakaian, jam tangan, cap dsbg. Kalau masa belajar-belajar nak bergaya dulu, saya mula mengenal Chargers (awal tahun 2001), then Giordano sampai la ke SEED (akhir 2006). Tapi sekarang, you-know-what la kan... haks!

3. Gila tonton filem seram

Tak kira lah seram tahap dewa ka, atau tahap pari-pari gred 3 je ke... asal ada unsur-unsur seram, mesti saya antara orang pertama yang tercangak awai-awai kat depan tv... peliknya, bukan tengok sangat, menyorok belakang kain bila kuar scene2 hantu/orang kena bunuh. Err, ada sesapa dah tonton 4Bhia? Perghh, seraammm amatt!

3. Obses dengan kaler biru/dark blue

Saya akan beli dan kumpul apa sahaja baik jenama minyak wangi, pakaian atau benda2 yang ada unsur-unsur 'semangat' dari laut nih. Kalau nampak keta yang ada lampu biru kat jalan-jalan pun saya akan jadi teruja. Tak tau napa cuma tahap keobsesan saya pada warna ni dah kurang sket now compare ngan zaman-zaman awal tau nak bergaya dulu, now more to warna-warna gelap lah... terutama kaler hitam. Kenapa? Ooo Arep, hang gelak ya!

4. Penggemar budu!

Hahaha... jangan tak tau saya kuat makan budu. Siap boleh buat cicah makan ngan keropok or taruk je dalam nasi ala makan ngan kicap gitu. Yum... yummm... sedappp! Cubalah!

5. Suka budak-budak

Tak semua tapi saya suka layan kanak-kanak, terutama bebudak yang kiut-miut. Suka nengok keletah diorang lebih-lebih lagi bebudak yang sopan dan dengar cakap.

"Uncle Kash! Uncle Kash! Nak melonnn...".

Hahaha! Comel kan....

6. Buta warna

Tak pasti pula bila ianya bermula, namun yang saya ingat saya mula keliru dalam hal mengenal warna ni sejak tadika lagi. Ingat lagi time tu bila kena je waktu melukis dan mewarna lukisan, habis laut saya warnakan purple, pokok pisang saya warnakan coklat. Duh!

7. Tak minat bola

Percaya atau tidak, saya bukanlah fans bolasepak, biarpun saya pernah melanggan majalah MU sewaktu di sekolah menengah. Tidak pernah menendang bola sejak dari darjah empat dan nak tahu apa perkara yang paling membosankan saya?

Musim World Cup!

8. Suka buat kerja last minute

Dah jadi habit gamaknya. Helmi, kita serupa! Sejak zaman sekolah menengah sampai la sekarang, satu tabiat yang sukar saya ubah. Lebih fun biarpun terpaksa berkerja keras tak cukup tanah.

9. Musuh ketat itik serati

Hahaha! Mati la mesti ada yang tak tau serati tu apa kan? Dari spesis itik jugak tapi lebih bengap. Diulanggg... bengap! (Geram nih..) Hohoho... memang dari kecil saya anti atau dengan kata lain musuh ketat ngan spesis nih. Apa taknya, pantang kita nak lalu je tepi dia, dibantainya nak kejar dan main sudu-sudu. Perasan sangat kita nak kacau anak-anak dia... gerammm, saya baling batu.

Kejamm...

10. Suka makan pisang

Yay! Apa-apa juga asal dibuat dari pisang- air pisang ke, goreng pisang ke, pulut, pengat, kek semua saya suka! Memang pantang nampak buah ni lebih-lebih lagi kalau tergantung kuning-kuning kat gerai-gerai buah tepi jalan tu, mesti nak beli walhal dah ada dua, tiga sikat kat umah belum usik. Huhuhu...

11. Cita-cita nak jadi pramugara

Err, dulu-dulu la. Cita-cita awal sejak di tingkatan dua. Pernah tiga kali pegi interview- satu kat Penang, dua kat KL. Semua lepas tapi last call kat KL yang dapat. Cuma sayang takder rezeki. Saya diberi kata dua oleh orang tua- habiskan belajar dulu dan baru kerja. Darah muda, biasalah suka buat benda-benda kelakar seram...

12. Pemarah tapi pemaaf

Cemana tuh? Huhuh... ya, saya ni baran juga orangnya. Cepat sangat naik darah terutama pada perkara-perkara mereng yang berlaku di sekeliling. Tapi marah saya kejap je, tak sampai setengah hari, saya cool balik. Pernah ada teman yang dimarah dulu, hairan sebaik saya menegurnya kembali tak sampai sejam kami bergaduh.

13. Saya pelupa!

Yup. Lupa tahap gaban peringkat 28. Paling sukar untuk saya ingat ialah kunci. Benda yang kadang-kadang membodohkan diri sendiri. Bayangkan saya pernah terkunci diri sendiri di tengah-tengah rumah gara-gara terlupa mengambil kunci yang tertinggal di meja. Pintu dah tutup, tapi grill belum buka. How?

14. Takut dengan labah-labah

Jangan main-main. Memang saya takut betul. Ah, geli nak tulis. Terasa meremang-remang dah ni...

15. Suka makanan manis

Nama pun orang Kelantan kan? Selalu juga ada yang hairan bila nampak saya campurkan gula dalam kuah kacang atau kari bila menikmati roti canai di kedai-kedai. Juga bila saya campurkan kicap dengan gula (ditambah bawah putih) untuk dicicah dengan goreng pisang.

Pernah MB bertanya, "orang Kelantan memang suka makan cicah-cicah ek?".

Budak Kopi

3 comments:

@rep said...

I tak gelak pun tau part tu.. I gelak part ni...

"Uncle Kash! Uncle Kash! Nak loloyy...".

Hahaha! Comel kan....

Tak tahan lurah dendam u.. Mrasa pasni jadi bahan gossip MANGGA!!!

btw i dah kena Tag ni cuma belum publish.. AWAS

Anonymous said...

gemar baca tag.. ada kaitan 'last minit' dan 'pelupa'

takut labah2? Saya ni spiderman. Haha..

musuh itik serati..yii..i ada kawan yg suka mengejar kucing..dan mencubit dan bantai terus.. geramnya kwn i.

pemarah & pemaaf.. memang ada kebenaran. bukan semua orang boleh menerima dan memaafkan orang yg pemarah. hanya marah pada orang kita geram.. haha

buta warna...mengapa..ada jumpa budak yg warna kulit manusia dengan warna merah.. ada logik ke.. salah siapa..cikgu/ibu bapa? dan you pula..laut dengan purple. saya rasakan..laut tu romantic.
dan hati ..guna warna apa?

pramugara...cita2 tingkatan 2 lagi..wow.. sekrg sempat juga.. limit. 28 thn.. you boleh kerja kat kat plane dan tonton filem seram dlm plane hari 2 diringi labah2jgn takut i ada barang baru selamatkan u hahaha.. LABAH-labah-TOX..boleh? haha.. so bila u marah i campak pisang bersama budu ke dlm mulut u hahaa. hahahaha..

Anonymous said...

hi, maybe we can meet when u in Kelate.
0139455494-JOE

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...