Wednesday, September 10, 2008

Catatan Awal Minggu Ramadhan Bhg. 2

KL! KL! KL!

Terakhir saya ke Kuala Lumpur ialah kira-kira dua bulan yang lalu. Tak banyak aktiviti yang saya buat kali ini selain dari memenuhi jemputan berbuka puasa saudara-mara dan di rumah AM sendiri.

Masa yang terhad, jadual yang padat- duh! Bagaimana ya? Teringin juga mahu jalan-jalan di KLCC namun bukan rezeki saya kali ini. Hari pertama di rumah aunty di TUDM Subang, hari kedua di rumah baru Fadzli, sepupu saya di Kajang. Ahad terakhir baru di rumah AM- itupun hanya sebilangan rakan-rakan rapat yang diajak. Kawan-kawan AM, juga kawan-kawan saya.

Sempat kami ke Putrajaya, membeli juadah berbuka. Sesekali mahukan kelainan, bosan asyik membeli di kawasan yang sama sahaja. Lebih banyak pilihan lagipun.

AM dengan aksi tunjuk-tunjuk makanan di Bazar Ramadhan Putrajaya

Sebelum itu, paginya, AM ada mengajak saya menemaninya ke jualan warehouse di kilang Pensonic di PJ. Teragak-agak juga untuk pergi awalnya, namun saya beralah juga memandangkan Kak Bai, Abang Shah dan Abang Irwan juga akan turut join kami. At least boleh juga jumpa diorang sambil-sambil.

Memang saya tak tahu apa-apa pun pasal jualan ini- ingat tempat apalah. Namun sebaik tiba, saya pun turut excited. Kesemua barangan elektrik (berjenama Pensonic) yang dijual adalah separuh dari harga sebenar, malah ada yang berkali ganda jauh lebih murah dari yang dijual di pasaraya!

Lihat sahaja 'kegilaan' mereka di sini (gambar)- hampir kesemuanya memborong apa sahaja untuk kegunaan Hari Raya dan diri sendiri. Hahaha!

Malamnya, sebaik habis berbuka, saya gegas pula ke Restoran Naili's di Ampang untuk bertemu Wardy dan adiknya Suria, bagi berbincang mengenai rekabentuk produk barangan keluaran syarikat mereka.

Baru kali ini saya berpeluang bertemu mereka, alang-alang dah datang KL ni kan, saya cuba juga curi-curi masa untuk berjumpa.

Itulah, sedikit-sebanyak catatan saya sepanjang 'menghilang' seminggu yang lalu. Maaf pada yang tak sempat untuk saya jumpa- Helmi, Sarah, Ted, Abang Nazri, Abang Ezra, Aerill, Affie, Ieja, Echa, Alif dan rakan-rakan yang lain. Pada yang masih mengingati saya, (terutama teman-teman di Kuala Lumpur) terima kasih dan SELAMAT BERPUASA saya ucapkan buat semuanya.

Salam Ramadhan yang mulia.

Ikhlas,
Kash Stabuxguy a.k.a. Budak Kopi

No comments:

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...