Sunday, August 10, 2008

Melawan Kesepian

*Bilik saya yang semak- relevan ke letak pic ni? Huhuhu...

Ahad yang sedikit sepi. Saya bangun dengan perasaan yang sedikit ralat.

"Apa saya nak buat untuk hari-hari seterusnya?".

Sebelum saya terus menulis, Selamat Hari Jadi (9 Ogos) buat Kak Noya saya yang ke _ _ (Sila isikan tempat kosong! Hehehe...).

Terima kasih MB kerana belanja kami (saya tumpang sekaki) makan-makan kat Siriwan Thai Jumaat lalu. Cung-cung makanannya. Pertama kali saya makan tengahari di situ. Not bad.

Okay, jom kita baca posting hari ini.

Semalam saya ke GSC, menonton Susuk bersama MB (saya suka Sofea Jane- aura karakternya tak berubah, masih awesome walau cuma beberapa babak!), makan tengahari di Swensen's, oh sebelumnya, lepak bersama Irwan di Coffee Bean (kasihan dia, tergesa-gesa dari kilang datang menyapa saya di Borders).

"Ibu menunggu di lobi. Mahu jumpa?". Pelawa Irwan sebaik kami selesai minum. Saya ajak MB sekali.

Dua hari dia di sini. Urusan kerja katanya.

"Mahu pulang hari ini juga ya?". Irwan angguk. Ibunya masih rancak berbual dengan MB.

"Minta diri ya. Nanti jumpa lagi." Saya pandang mereka berganti-ganti.

"Hati-hati memandu." Saya lihat Irwan senyum sebelum berlalu.

Di Swensen's, saya borak-borak dengan MB. Banyak yang kami bualkan. Agak lama juga kami tidak keluar macam ni.

Dia kawan yang baik. Dah saya anggap seperti kakak saya sendiri. Biarpun kadang-kala kami 'berperang' juga, namun harus saya akui, MB pendengar dan penyaran idea yang bagus (selain gemar memasak macam-macam untuk saya. Hik!)

"Nak makan apa?", soal saya sendiri sambil melihat-lihat menu.

"Eh, kata tadi nak makan salmon."

"Oh, ya- oh!". Salmon- saya lupa!

Habis makan, dengan mengelek buku-buku dan majalah Borders yang (maha) berat, kami shopping pula di groceries Jusco di tingkat bawah.

"You nak makan pumpkin for dinner kan? Kita beli kat sana je." Yeay! Kan dah kata- bestnye ada yang nak masak untuk saya...

Saya lihat jam. Hampir ke pukul enam petang.

"Banyak lagi ke nak beli? Nanti miss pulak FFM kat tv." Risau ni. Takut terlepas performance Siti. Lama tak tengok dia menyanyi.

Balik rumah, saya terus bukak tv. Adalah la pulak kan rancangan si Jimmy ni ngan Ashraff Muslim. Bosan. Saya tukar channel. Layan X-Files di HBO. Eishh.. eishhh handsome jugak si David Duchovny ni masa muda-muda ya. Hmmm. Tak sampai setengah jam, saya mula bosan kembali. Tak faham jalan cerita sebab tak tengok dari mula (siap ada keluar alien semua).

Sempat juga saya krohhh... sementara MB siapkan barangan di dapur untuk memasak nanti.

Itu sebahagian dari hari minggu saya.

Bukan itu yang ingin saya ceritakan sebenarnya. Hehehe. Pasal pagi ni. Eh, awal pagi ni. Saya memotong tidur dengan bangun tergesa-gesa. Saya pandang kiri-kanan, "Fuuhh, nasib baik saya selamat. Cuma mimpi!". Tegas hati saya.

Sekali lagi?

Nak tahu apa saya mimpi kali ini?

Entah macam-mana, saya tinggal di sebuah apartment tinggi di kampung (kampung nenek saya di Kelantan)- rumah saya paling atas. Maju sunggoh ore kelate, kat kampung pun ado apartment nih!

Tak jauh dari apartment saya itu, terdapat sebuah tasik yang mempunyai dasar yang hampir retak. Tak semena, seseorang (saya tak pasti siapa dia) telah menyelam ke dasarnya, dan menyentuh dasar tasik itu lalu mengakibatkan air di bawahnya menyembur dan melimpah keluar dan terjadilah banjir besar di kampung saya sehingga ke mencecah ke paras lantai ruang apartment saya.

Lucunya, saya yang juga berada di tempat kejadian di awal-awalnya cuba untuk lari dengan terbang (berlumba dengan air yang melimpah) untuk sampai ke apartment menyelamatkan diri.

Penat tau, entah macam mana pula saya boleh terbang hahaha!

Memang sekeliling saya dipenuhi dengan air- sekeliling apartment kecuali rumah saya (mungkin kerana ruang saya terletak di tingkat paling tinggi?).

Pagi ini saya cuba-cuba bertanya Wardy, salah seorang dari teman rapat yang menyapa saya di YM.

genx_boy: morning.. awal bangun on sunday morning
Kash: can't really sleep la dear
Kash: huhuhu
Kash: morning to you to btway
Kash: im so tired
Kash: tadi mimpi my apt tingkat atas kat kg banjir besar
genx_boy: wuts wrong u cant sleep?
Kash: my house je selamat
Kash: apa maknanya tu?
genx_boy: not good at interprating dreams
Kash: hmmm...
genx_boy: maybe u can look up on the internet
Kash: entha la
genx_boy: is there sumthing on ur mind lately?

Flood

Floods are caused by heavy rain and the melting of snow. Water in any form, including rain and snow, symbolizes emotions. Dreaming about being in a flood is an indication that the dreamer is currently experiencing powerful emotions that may be overwhelming. The flood in your dream could represent a very powerful, or even violent, emotionally cleansing experience. But don't worry, just like in an actual flood, waters reside and so do emotions. Water at times represents the flow of life and this dream may point to your feelings of being overwhelmed by it. Depending on the content of the dream and your emotional experience in it, the flood could also represent sexuality and be a sexual dream symbol.

"...is there sumthing on ur mind lately?".

Soalan Wardy itu saya biarkan mati. Fikir-fikir balik, biarlah saya simpan dalam hati.

Stabuxguy - Melawan kesepian...

No comments:

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...