Wednesday, November 28, 2007

Cinta Hati Saya!

selasa, 28 november 2007
pagi yang gembira. berkali-kali saya mencium telefon bimbit.

ah, yes! yes! yes!

akhirnya!

jika tak kerana idea untuk menjual dan melelong di e-bay semalam barangkali si 'N-sembilan puluh lima' saya ini masih buat hal lagi. hampir dua minggu paparan lcd-nya menjadi blur dan mencacatkan pengambilan foto. *geram*

sementelah saya juga agak cerewet orangnya. kalau tak kerana sayang, dah lama saya beri sahaja kepada kawan-kawan (?).

*sila abaikan watak-watak di dalamnya!

*beza bukan?

teringat waktu saya bergegas ke KL sentral untuk ke Bali bulan lalu, gara-gara mahu cepat saya keciciran si budak nokia ni sebaik turun dari teksi. saya hanya menyedari budak nokia ni takde hanya setelah mahu membuat panggilan telefon kepada kak wan yang telah sedia menunggu saya di secret recipe. panik. saya berlari cepat-cepat ke secret recipe. capai handset kak wan dan terus membuat panggilan ke syarikat teksi.

"telefon saya tertinggal. sekian.. sekian...". bebel saya tak tentu arah.

"akak tunggu jap. borrow your phone ya. saya ke tempat teksi." kak wan saya masih terpinga-pinga. takpe, later explain. dalam kepala saya cuma si budak nokia tu aje. teringat kembali waktu snappy-snappy sepanjang di German- di kota Berlin, Hamburg, Bremen, Oldenburg, Frankfurt. oh, mana bisa lupa. dialah jantung hati saya. dalam hati, sebak!

turun aje eskalator ke tingkat bawah bangunan KL sentral, OMG- dari jauh! saya berdoa, jangan lah sesiapa nampak. masih dalam cover. cinta hati saya! di situ rupanya dia. please... pleasee jangan lah sesiapa nampak sebelum saya sempat mendapatkannya.

anda bisa faham perasaan saya sebaik tangan saya menyentuhnya. syukurr!

biarpun sedikit calar-calar (itu lebih baik dari hilang terus bukan?), namun saya lega kerana budak nokia ni masih mutlak menjadi milik saya.

"dah jumpa? hah, lain kali ikat kat leher!". pesan kak wan. saya tersengih. wajah saya masih pucat sebenarnya. tak sempat nak makan pumpkin soup kegemaran.

"dah lambat. cari kat Bali aja." huhuhu... kempunan saya.

itu kisah my 'N-sembilan puluh lima' bulan lalu. gadjet yang saya tatang bagai minyak yang penuh. satu yang saya pelik, waktu on the way ke KL sentral, dalam cab, entah kenapa hati saya terasa begitu sayang padanya. siap bersih dan kilatkan lagi (guna kain khas yang memang saya bawa). tup... tupp... jadi macam tu. mungkin kerana 'tak berkat' gaduh dengan pak cik cab agaknya. memang hati saya panas sedikit hari tu. dah la almost terlambat. pa cik cab plak buat hal. dipusingnya saya dari desa petaling ke jalan lain (which is sepatutnya ikut mahameru) ke KL sentral. mau tak meruap saya. bukan soal mahal ke tidak tapi masa. kalau ikut mahameru tu jalan clear sikit compare ngan midvalley. last-last stuck dekat lima belas minit kat brickfields. kena pulak waktu tu musim Deepavali. merasa la.

apa pun tak kisahlah. benda dah lepas. yang pasti, hari ini saya gembira. cukup gembira. perasaan yang sama jika anda berpenyakit, now anda bebas darinya.

lepas ni boleh lah saya snappy-snappy balik macam biasa.

lega!

stabuxguy

1 comment:

Kifli Bujang said...

Bila nak update entry baru ni?

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...