Pages

Wednesday, August 11, 2010

Tulisan Pertama Ramadhan


Rabu, 11 Ogos 2010
8.25 pagi

Niat saya mahu menyambung penulisan lalu, namun saya biarkan sahaja kemaskini itu terhenti- bukan malas, tapi rasanya semacam mahu mencipta trend atau gaya penulisan baru, setiap posting akan saya sambung ke satu posting yang lain, dan begitulah seterusnya.

Hari pertama berpuasa, tiada apa yang berbeza, lainnya kali ini saya sendiri. Ya, buat pertama kali saya melalui Ramadhan kali ini bersendirian.

Awal pagi tersedar, saya penuhi dengan menonton dvd "Bila Cinta Bertasbih" sementara menantikan waktu sahur berakhir. Beberapa kiriman sms "selamat bersahur" dari teman-teman di awal pagi membuatkan hati terdetik, oh masih ada (sekurang-kurangnya) mereka yang "peduli" tentang saya. Nah, itu sudah cukup membahagiakan.

Terlalu banyak sebenarnya untuk ditulis, juga terlalu lama dan banyak yang telah saya tinggal untuk dicatatkan di sini. Meskipun terkekang, saya cuba mencari ruang. Maaf - pada yang mengikuti, saya mungkin tidak serancak mahupun aktif seperti dulu.

Masa berlalu bukan?

Sedikit perkembangan terkini untuk dikongsi, saya kini secara rasminya merupakan penjawat awam di salah sebuah institusi pengajian tinggi berhampiran ibukota. Hampir lima bulan berkhidmat, itu antara berita gembira yang sekian lama ingin saya war-warkan buat semua.

Gembira dengan kerjaya sekarang, saya cuba berikan 200% komitmen (yang tidak berbelah bahagi). Mungkin ada yang mengatakan saya "gila kerja", saya senyum sendiri. Selain ingin melupakan beberapa episod luka, saya anggap itu sebahagian dari terapi. Hidup harus positif. Itu saya pegang sejak memulakan kehidupan baru di sini.

Sekian dulu untuk kali ini, semoga kita sama-sama menjadi orang yang lebih tabah. Pada yang mengenali (peribadi atau sekadar nukilan di sini), saya pohon ampun dan susun sepuluh jari. Selamat berpuasa, selamat menyambut kedatangan Ramadhan Al-Mubarrak 1413H.

Jumpa lagi~!

3 comments:

belum pun sehari kita puasa,
perut dah berbunyi minta diisi,
tingkatkan amalan beroleh pahala,
moga ramadhan diberkati ilahi...

*mengidam bubur pedas sarawak

All pizza places of USA http://pizza-us.com/washington/Spokane/Stadium%20Pizza%20Parlor/99205/

Find your best pizza.