Monday, August 9, 2010

Perasaan Yang Terlupa

Ahad, 8 Ogos 2010
12.25 t/malam

"makan malam di padang strawberi dengan dia..".
"makan malam di padang strawberi dgn dia juga..".

Sama tapi tak serupa. Tersenyum saya membaca dua mesej di status FB rakan yang berbeza tapi sama maknanya. Buat saya terfikir seketika, ah alangkah indahnya tatkala dilamun cinta!

Malam tadi, berbual-bual dan makan semeja bersama Nani dan Frid, dua orang teman saya (telah lama kami tidak meluangkan masa begitu) di Paparich, Bandar Permaisuri, buat saya tersedar kembali perasaan senang bila bersama teman-teman. Biarpun tak lama, saya terfikir, kelebihan bagi orang-orang yang solo dan sendiri seperti saya, anda bebas ke mana-mana, bersama siapa dan berbuat apa sahaja!

Iya- kami berseloroh, berbual dan bertukar-tukar tentang life masing-masing, ternyata banyak yang saya tertinggal, lebih-lebih lagi memilih untuk hidup di pinggir kota (faktor tempat kerja yang jauh) menjarakkan hubungan saya dengan rakan-rakan.

Saya akui, dalam kesibukkan kerja, adakalanya hati saya sunyi. Biarpun tak begitu lama hidup sendiri, jiwa adakalanya terkenang sesuatu yang sudah tidak kita miliki. Aneh tapi benar.

bersambung....

No comments:

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...