Pages

Monday, November 9, 2009

Tanda (Jelas) Cinta Berakhir

Setiap pagi, selain dari rutin membaca sisipan-sisipan akhbar di internet, saya juga gemar singgah di blog kawan-kawan- sekadar melihat apa yang terbaru, selain membaca info-info menarik yang dipaparkan.

Ada yang berguna untuk dikongsi, tak kurang boleh dibuat ubat untuk ketawa pagi-pagi.

Ralit melayar ke sana-sini, info di bawah ini mungkin berguna buat anda yang mungkin tercari-cari atau masih berfikir, kenapa si Dia berubah? Apa yang tak kena agaknya? Nah, 10 Tanda Cinta Berakhir Untuk Anda...

Sekiranya kamu berasakan hubungan sudah ‘gawat’, cuba lihat tanda-tandanya, supaya kamu tahu apakah hubungan itu masih mampu diteruskan atau tidak.

1. Bila nombor telefon rumah atau handphone si Dia berubah.

Sudahlah begitu, kamu tidak diberitahu sama sekali. Di nombor lama, kamu cuma mendengar voice mail yang mengatakan bahwa nombornya sudah berubah.

2. Dia tidak lagi mencari kamu.

Kalau dulu setiapkali ada waktu terluang, ia selalu mencari-cari waktu berduaan dengan kamu, sekarang si dia lebih suka menghabiskan waktu terluangnya dengan orang lain atau teman-temannya.

3. Dia pindah rumah … tanpa memberitahu kamu

Alasannya, ‘lupa’. Hmmm, ini kamu harus tanya, “Lupa atau buat lupa ?” Ini tanda yang cukup berat, bererti si dia tak mahu berurusan lagi dengan kamu.

4. Bersikap Tidak Peduli Lagi.

Tiba-tiba saja si dia tak peduli lagi, kalau kamu merajuk serta tak menaruh perhatian terhadap apa yang kamu (tidak) sukai, dan apa pun yang kamu lakukan.

Pendeknya, kamu kamu mahu berontak pun, dia tetap tak peduli.

5. Foto kamu hilang.

Foto kamu yang selalunya berada di dompet, di meja belajar/kerja, atau di kamarnya sudah tiada lagi Ah, kalau begini, foto kamu tidak bererti apa-apa lagi, selain nostalgia di dalam laci atau di kotak kasut.

6. Dia lebih senang keluar bersama teman-temannya.

Ciri-ciri ini sudah sangat jelas , mana ada kekasih yang lebih suka menghabiskan waktu dengan teman-temannya sendiri berbanding dengan buah hatinya?

Sedarlah, kamu bukan lagi Nombor Satu dalam hidupnya.

7. Dia ‘lupa’ hari jadi kamu.

Dia tidak lagi ambil berat tentang hari-hari istimewamu. Malah hari jadi kamu yang dulunya disambut dengan penuh istimewa tidak lagi dia ingat. Itu tandanya dia sudah jemu atau bosan dengan kamu.

8. Dia banyak mendiamkan diri

Si Dia yang periang dan lucu tiba-tiba menjadi pendiam dan membosankan ketika bersama kamu. Malah dia lebih suka menyendiri dan jarang berkomunikasi dengan kamu walau melalui telefon. Kamu yang penat menelefon dia tetapi dia tidak pernah mahu menelefon kamu lagi.

9. Dia sudah punya kekasih baru.

Mahu ditunggu apa lagi? Adakah kamu mahu dimadu? Lupakan saja dia dan carilah orang lain yang lebih menghargai kamu dan mencintai kamu .

10. Dia berterus-terang mengatakan segalanya sudah berakhir.

Kalau hubungan ini secara jelas disebut sudah berakhir oleh kekasih kamu, ertinya memang sudah berakhir. Si Dia terang-terangan menunjukkan minatnya terhadap kamu sudah tidak bererti apa-apa. Lebih baik berundur dari terus merayu agar hubungan itu diteruskan.

Ada yang mengeluh? Tarik nafas anda.

Kata orang, cinta itu indah- pada awalnya- ya! Tapi bagaimana jika wujud perasaan-perasaan atau perkara-perkara seperti di atas?

Setiap dari kita pasti sering bertanya pada diri sendiri, adakah saya berada di landasan yang betul? Benarkah si Dia benar-benar milik saya? Masihkah ada cinta di hatinya?

Tidak kira apa pun jenis status hubungan anda-

Kata seorang teman, tidak guna bertahan jika hubungan sudah di hujung jalan. Pilih simpang yang terbaik. Perlu juga jadi selfish kadang-kadang.

Saya senyum simpul. Angguk tidak, geleng pun tidak. Tepuk dada, tanya hati.

Stabuxguy - masa untuk ke gym- cantikkan diri!

4 comments:

saya banyakkkk pengalaman seperti tajuk entry ni...hehe

So far saya plak belum lagi pernah...bersyukur...

hej! kash...and no.11. the love is over when there's no more love..hehehehee...;-)

hahahaha....tetiba plak rasa cm terkena...ciss