Sunday, February 15, 2009

Apabila Hati Terusik... Selamat Tinggal Bukan Perkataan Terbaik :*

Saya tidak tahu apa yang harus di tulis. Tatkala hati begitu bercelaru, antara berat hati mahu meninggalkan- oh baru sahaja mendapat perkhabaran tentang pemergian ayahanda Siti Nurhaliza, penyanyi tersohor tanahair. Takziah buat Siti dan keluarga. Semoga roh Allahyarham Encik Tarudin B. Ismail dicucuri ramhmat hendaknya- Amin.

Itu cerita Siti. Lain padang, lain belalang. Saya melalui minggu yang benar-benar hebat kebelakangan ini. Kunjungan Wardy minggu lalu, diikuti dengan kedatangan Sam dan KN, dua teman rapat saya dari Universiti Utara Malaysia (kami sering mengatur pertemuan demi pertemuan sebenarnya), menebalkan lagi rasa rindu untuk meninggalkan tempat ini.

Puas membawa Wardy berjalan-jalan, dari makan-makan di Teluk Tempoyak, membeli dvd dan melawat Ferenggi (saya harap anda senang hati!), berkaraoke buat terakhir kali bersama teman-teman USM di Majlis Post-Graduate Colloqium, Dinner & Culture Show malam Jumaat lalu, diakhiri dengan majlis meraikan Harijadi Sam dan MB serentak malam tadi, benar-benar memberi saya impak yang bukan kepalang.

Terima kasih kepada KN yang telah bersusah-payah menyediakan Ketam Masak Lemak dan sayur cung, tak lupa kepada MB juga untuk Butter Prawn dan Shepard Pie yang memang (selalunya) awesome! Oh- tak lupa Dr. Juliana juga yang telah sudi menjemput dan memasak nasi lemak di rumah barunya sempena meraikan pra-harijadi MB minggu lalu.

Nikmat hidup di Pulau Pinang, selalu dapat merasa makanan-makanan cung- peww, masakan badan saya tidak naik mendadak!

Sebut pasal makan, ralat juga saya tidak dapat menjengah ke rumah baru Kak Ida (yang baru siap direnovasi) minggu lalu. Bertemu Abang Hensem sewaktu singgah bersarapan di Astaka (deretan restoran yang terletak di belakang Hotel Vistana), baru saya teringat pasal 'janji' pada Kak Ida sewaktu tayangan filem Berbagi Suami oleh KANITA di DKA, USM (Dewan Kuliah A). Oh, untuk pengetahuan, Abang Hensem a.k.a. Abang Zack adalah suami Kak Ida. Very lovely couple. :*

"Datangla, nanti kami masak masakan yang cung-cung untuk you...".

Dalam hati berkobar-kobar. Memang tak sabar. Teringat Blueberry Cheese Cake yang dihadiahkan Kak Ida sewaktu harijadi saya lalu (peringatan, dimasak dengan penuh kasih-sayang ok)- wah memang sedapp. Kak Ida memang pandai masak.

Pada Kak Ida dan Abang Hensem, maaf bebanyak. Kash benar-benar lupa. Nanti ke Pulau Pinang lagi Kash singgah lawat ke rumah baru you all ya!

Berbalik pada sambutan harijadi Sam dan MB malam tadi, memang meriah habis. Cukup kami berenam sahaja, kata MB, enam kepala, enam latar-belakang yang berbeza, macam-macam cerita, berkumpul dan bisa duduk makan bersama.

Sama seperti sambutan harijadi saya yang lalu, kali ini kami tetap meneruskan acara bertukar-tukar hadiah sesama sendiri. Menariknya, setiap barangan yang dibeli haruslah mencerminkan ciri-ciri individu dan tak lebih dari RM10.

Memang kecoh habis sebaik acara bermula. Ada yang mendapat cutton bud, penerap biskut, berus gigi, dam ular, key chain, set manicure, brooch, cermin, hahaha dan macam-macam lagi.

Paling kelakar bila Juliana menghadiakan MB setin biskut cream cracker (sempena harijadi).

"Khas untuk you, sebab makanan ruji katanya...". Selamba Juliana berkata sambil kami semua ketawa terbahak-bahak.

Memang malam yang penuh bermakna dan adegan-adegan kelakar seram.

Terima kasih, terima kasih kepada semua.

Dan pagi tadi buat pertama kalinya saya membawa MB menaiki RD. Kami sama-sama bersarapan di Astaka. Selain pilihan makanan yang variasi dan mudah dikungjungi, memang niat saya dari awal untuk mengajak MB menaiki RD. Sekali lagi saya bakal meninggalkan RD. Pulang ke Kuala Lumpur kali ini adalah paling lama saya kira.

Masih berkira-kira untuk menjual semula RD atau tidak. Saya sayangkan RD. Sepanjang setahun RD menemani saya ke mana-mana. Ada rezeki, kita jumpa lagi RD ya?

Ok la. Saya harus ke lapangan terbang sekarang. Banyak agenda juga bakal menanti saya di Kuala Lumpur. Harijadi AM di PD minggu depan, selain bertemu kembali kawan-kawan.

Oh, Mac nanti juga saya bakal ke Pulau Perhentian bersama AM dan teman-teman. Nantikan update seterusnya ya!

St4buxguy :*

3 comments:

mytravellicious said...

waaa..... pulau perhentian banyak syok woooo....

@rep said...

i tau u baru sampai KL ptg tadi.. i pulak sampai tawau ptg tadi.. asek2 tak sempat jer nak jumpa.. mungkin 23rd march ni we ols roger2 k..

stabuxguy said...

march 23rd? sure sure can punya... calling2 ah... :)

st4buxguy

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...