Pages

Tuesday, January 27, 2009

Kita Masih Ada Kenangan

Lama. Begitu lama saya tidak menulis di sini. Maksud saya benar-benar menulis. Luangkan masa memerah idea bukanlah sesuatu yang bisa saya buat sekejap-sekejap. Ia perlukan fikiran dan waktu yang benar-benar lapang dan tenang.

Kembali dari Bali, Indonesia minggu lalu buat saya (secara fizikal dan keseluruhannya) agak teruja untuk kembali mencatit sesuatu di sini. Macam-macam di kepala-

Dari majlis harijadi yang dianjurkan MB bersama teman-teman di Pulau Mutiara awal bulan lalu, bersambung ke parti bersama kawan-kawan di Amadesa (terima buat AM kerana sudi meminjamkan tempat!), percutian ke Bali, banyak cerita yang ingin saya kongsi sebenarnya.

Ya, banyak- terlalu banyak!

Apa pun sekali lagi, buat teman-teman, rakan taulan- samada di Pulau Pinang atau di Kuala Lumpur, terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan di atas kesudian anda semua memperuntukkan masa bersama-sama saya berkongsi hari gembira. Tak lupa pada yang mengirimkan puluhan sms- terima kasih, terima kasih!

Diam tak diam, sudah 27 tahun saya rupanya. Terkadang berteleku, memandang ke langit luas, bisa buat saya tersenyum sendiri.

Tidak sedar begitu pantas masa berlalu. Masih tercari-cari arah, sambil merencanakan perjalanan yang bakal diredah- ah doakan saja saya mampu penuhi senarai azam 2009 ya!

Bali Yang Indah

Masih. Ya, Bali kekal begitu. Kecuali sekitar pantai Kutanya yang sudah sedikit tercemar dek pembangunan hotel dan peranginan, saya fikir Bali masih lokasi percutian terbaik buat anda yang mahukan sesuatu yang bersifat unik dan bebas dari kesesakkan. Percayalah, pada yang tahu menghargainya, Bali bisa menjanjikan anda suatu pengalaman yang luarbiasa-

Kalau tidak masakan saya sendiri sudah empat kali ke sana!

Apa kata sesekali anda lupakan shopping dan liburan, cari kelainan, mandi-manda sepanjang petang di Padang-Padang Beach, nikmati keenakkan Bakso Keju di Sanur, makan malam di Jimbaran- pesan saya, harus nikmati Bali sepuas-puasnya!

Tak lupa, thanks to Indra, teman saya di sana kerana memberikan suatu pengalaman yang cukup berharga pada kunjungan kali ini. Biarkan perkenalan kami sekejap, tapi serasa seperti sudah cukup lama saya mengenalinya.

Hubungi saya jika kapan ke Kuala Lumpur ya, nanti bisa kubawa pusing-pusing!

Hari ini saya bakal pulang ke Pulau Pinang. Rindu juga pada suasana dan hirup udara di sana. Apa khabar katil tempat saya beradu, ruang balkoni, pokok-pokok, bilik air, lebih-lebih si RD (scooter merah saya) yang telah hampir beberapa minggu saya tinggalkan.

Apa khabar juga MB, dengar-dengar ada turun ke KL melawat bapak ya? Saya doakan bapak sentiasa dirahmati dan dijaga kesihatannya.

"masih sakit tapi semangatnya kuat...". teringat sms dari MB.

Ya, moga bapak bisa kuat.

Menerjah jauh ke utara, hati saya tertanya-tanya pula khabar KN dan Sam di Sintok? Kak Ida, Kak Intan, Juliana di Pulau Pinang- apa khabar?

Moga kalian sihat-sihat hendaknya.

Terbayang juga wajah Tok Su dan Mak Ngah sedang enak menjamu laksa. Gurau senda, bertukar-tukar cerita. Serasa saya ada bersama mereka.

"Kopi ya, Wan?". Mak Ngah menawarkan. Saya kaget namun cuba menghirup. Jujurnya saya bukanlah penggemar kopi tapi kopi Mak Ngah sedap. Lain dari yang lain.

Sekali lagi saya senyum mengingatkan wajah mereka-mereka di sana. Ada air jernih tiba-tiba bertakung di anak mata. Hati sedikit terusik.

Kenapa kita harus mencipta kenangan?

Ah, saya benci perpisahan!

SG.

9 comments:

dlm byk2 pic..yg best is no 7 tu. tgk je la yg mampu i buat..

bila turun kl bro? aritu i sms besdei wih tak? hahaha.. kot2 lupa ;-)

akan ku kembali lagi ke bali... suatu hari nanti

Hid,

hehehe... nak balik ke Bali ye! jgn lupa invite ai keh, kita wat trip sama plak kali ni...

Ajami,

bro... sorry lupa nak inform hari tu... btway by Mac ni i dah dok KL... so ada movie baru tu inform la keh... :P

zara,

pic no. 7 ya? ooo kek tu ke... buat dgn penuh kasih sayang tu... :P

K.

owh abang kash.. kakak singgah kejap.. asek2 g bali.. bila nak bawak kakak ????

hahaha... yu bukan dah title 'mak' ke rep? wakakaka... boleh... bolehh... bleh bawak yu bila yu dah booking air asia tix kita pegi yek...

K.

wahh bestnye g bali..heh eh lupe gtaw u kash,, i da lama follow ur blog:)

something about indra la kash... mcm pernah nampak. dia tu pramugara AK indonesia kan? rasanya dia yg serve i waktu penerbangan balik ke kl tempohari. very fluent english... not like typical indonesian english. and i just can't forget that red hair of him hahaha. harap2 i tak silap ler...

Hid, betul ar tuh... hehehe...

best kawan ngan dia... very nice guy! :P

K.