Wednesday, May 16, 2007

Tenang Tanah Kenyalang


hai, hai dan hai buat anda semua - para pengunjung cafe saya. maaf lambat mengwar-warkan di mana saya, apa saya buat dan paling penting, oh, dude kamu sihat ke? cerita terbaru?

yup! saya okay. sebetul-betul okay. hampir seminggu di bintulu dan miri. menghabiskan sisa-sisa hari di sini - ada yang baik dan selebihnya biar saya simpan sendiri. apa pun saya seronok. tanah kenyalang benar-benar memberi saya ruang untuk berhenti berfikir dan relaks sepuas-puasnya. damai dan tenang.

anda pernah ke mari? sayang, jika di catatan dulu saya bisa menceritakan segala-galanya serba terperinci, apa yang seronok, dan menarik tentunya. namun di stabux, saya lebih suka membiarkannya privasi. biarlah, kadang, meletakkannya sebagai memori buat diri sendiri itu adalah lebih indah. buat saya tersenyum di hari-hari mendatang. saya perlu lebih berhati-hati, dek tak mahu pisang berbuah dua kali. *senyum*

berita buat kak sam dan AM saya, saya bahagia di sini. sambil berkerja, cuci mata (hehe!), saya baca blog-blog anda, ikuti perkembangan kalian - oh, happy sungguh ya. teringin juga ke morib, takpe la, punya masa, nanti saya ajak AM ke sana lagi sekali ya, kak?

jika dulu saya hanya menyaksikan keindahan morib (dan pantainya) di filem-filem dan tv sahaja, oh ya plus dalam risalah yang diberi kak sam dulu, eh, itu tempat yang sama kah? hah, nanti balik kuala lumpur saya plan-plan sama AM ya.

hujung bulan - minggu-minggu tersibuk buat saya. habis sahaja di sini jumaat nanti, saya perlu bersedia menghadapi persiapan hari keluarga pula. dengarnya kali ni agak meriah juga. saya masih lima puluh-lima puluh sebenarnya. mahu join atau tidak. kerja-kerja di kl berlambak-lambak. banyak yang tertangguh. kepada izwan dari NISER, akan saya siapkan dvd anda. jangan risau. minggu depan kita snappy-snappy di putrajaya ya! buat lynn, vcd pertunangan anda telah pun siap. bila nak hantar kredit? khairul dan gina... nanti saya sampaikan vcd perkahwinan anda juga kepada zoel ya?

semalam si eidie juga tak habis-habis menelefon, sms. "beb, kat mana? kak shida nak you design website butik pengantin untuk dia."

saya khabarkan kepada eidie - "masih di miri la dear. jumpa you next week, can?".

patah tumbuh, hilang berganti.

jika awal minggu lalu, saya fikir sarawak adalah tempat yang ideal untuk saya. di sini saya bisa bekerja dan melupakan segala-galanya. jauh dari hiruk pikuk, kesesakan di kota. paling penting, jauh dari cerita-cerita yang melukakan. namun ternyata kuala lumpur masih kemas terlekat di hati saya. saya rindukan petang-petang di starbucks klcc, nonton wayang di TGV, tunggu AM habis kerja di lobi, amadesa - ah, semua-semuanya. sungguh! saya tak betah di sini.

"maafkan saya encik kamal. saya tolak tawaran ni...".

menyesal?

tak juga. saya percaya, rezeki itu ada di mana-mana.

saya selesa berkerja sendiri.

dude, sampai bila?

orang lain dah pakai kereta, boleh beli rumah.

hahaha! saya cuma tergelak sendiri. itu orang. biarlah. saya tak kisah. saya selesa begini. saya punya rancangan ke bali. bina life dan jalani hidup saya di sana. ini serius. saya tak main-main.

insya-allah!

jumpa lagi...

stabuxguy - teringat sunset petang di bali sewaktu jalan-jalan di tg. batu, bintulu

2 comments:

Anonymous said...

kash..
wat a bz-est day i shud go thru.huhu..sorry pasal kredit tu..tak buat apa pun lagi.janji tinggal janji.
hey dude, aku ngn boy nak g kusus kawen lak hjg bulan ni.rs mcm baru smlm kami bertunang..
last payment 25th ni yer sempena hari gaji negara.hikhik..

wetbenang said...

Aiyo,

Pix kat atas tu macam tgh lepas hajat je...

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...