Pages

Sunday, May 20, 2007

Budak Kopi Kembali

Hari Keluarga MCC 2007 - Backdrop Majlis Perasmian

arghhh tensi .. tensiii.... banyak betul dateline yang berderet-deret menunggu saya. lagi beberapa hari saya akan pulang ke negeri kelahiran. seperti biasa, aturcara hari keluarga yang dinanti-nanti. gembira?

ya, tak sabar juga (biarpun serba-salah pada awalnya).

"Syah*... dah siapkan bunting hari keluarga? video perasmian macam mana? program dah print?".

*panggilan keluarga

tanggungjawab!

sudah dua tahun MCC tidak mengadakan hari perjumpaan besar-besaran sebegini. paling akhir ialah pada kenduri kak ngah saya dulu, itupun dah setahun berlalu. hormat kepada pemergiaan arwah babalong, ayah saudara saya yang juga meninggal pada tahun yang sama, hari keluarga ditunda.

berikut ialah beberapa siri backdrop, tag nama dan sebagainya yang telah saya siapkan. hampir semuanya beres kecuali siaran multimedia (untuk perasmian).

bisa lihat-lihat ya. nak komen pun boleh juga! :)

Tag nama AJK

Tag nama 016 (Kump. Keselamatan)

Backdrop Malam Seribu Bintang

dua minggu saya di timur malaysia. seronok. tak dapat saya ulas lanjut. cukup saya katakan bayu sabah dan angin di sarawak terasa begitu lain sekali. makin buat hati saya berkobar-kobar untuk ke bali sekali lagi.

"dude, you suka pulau kan? i bawa you ke koh samui. mahu?".

pucuk dicita pula.

tapi...

"bawa i? kenapa...".

"kahwin. ya, kita kahwin di sana!".

hahaha! saya gelak besar. gila!

memang saya gila pulau. langkawi, perhentian, pangkor, bali... saya suka hampir semuanya. indah. ya, pulau-pulau yang mendamaikan. segera teringatkan kak sam yang saban tahun ke bali. dah jadi rutin katanya. duh, alangkah bagus jika saya juga mampu berbuat begitu!

saya - tiba di KLIA hampir petang. sempat melirik jam. mana si dia?

[ sms ]

"i masih on the way. lagi 20 minit ya. jam kat seremban tadi...".

"it's ok. susahkan you aja. i leh amik erl ke sentral...".

"no, it's fine. i amik you kat KLIA nanti. dekat aje, i dari PD, balik rumah mak...".

saya mati nak kata apa-apa.

KLIA.
4.20 petang.

mujur di airport punya wi-fi sekarang. sempat saya belek-belek blog sm dan vernon seketika. macam-macam cerita menarik hari ni. yang hangat - tentunya MILA. yess.. MILAA juara. ratu AF pertama. teruja juga menonton persembahannya semalam. bukan senang tapi MILA membuktikan - perempuan juga bisa.

Mila mencipta sejarah apabila dinobatkan sebagai juara wanita pertama
(Foto The Star Oleh Norafifi Ehsan)


tahniah buat MILA. wazupp, wazzuppp!

opss! cukup pasal hiburan. *sekadar selingan*

tiba di rumah, saya dakap si bobo sepuas-puasnya. ahhh... home sweet home. rasa empuk sangat baring di katil sendiri. wah, rumah dah ada sofa baru!

saya ke dapur, kacau horlinks kegemaran. hilang stress minggu-minggu kebelakangan.

"aiit, khayal. ingat sapa tu?". armin kejutkan saya.

saya senyum kulat-kulat. armin gemar mengusik.

"masak jom? laparr...", rengek saya.

"eiii.. manjaa!".

haks!

stabuxguy - tak sabar dah nak tunggu hari keluarga...

1 comments:

Stabuxguy
so how was your family day? Hope you had good time there with all your family members.. :)