Friday, December 17, 2010

Bercuti Dan Perancangan (Hidup Lebih Bahagia)


Tak pasti apa yg membuatkan saya begitu gembira hari ni. Jumaat hari yang agak santai. Seawal jam lapan saya sudah terpacak di ofis, seperti biasa, punch masuk, buka radio di internet, baca suratkhabar, tengok apa isu menarik atau berita hari ni sebelum memulakan kerja. Facebook? Oh, ya- antara perkara-wajib-buat saya pagi-pagi. Biarpun sudah boleh mobile dan update di mana-mana, namun menatap Facebook secara 'tradisional' di skrin komputer lebih puas.

Hidup lebih bahagia dan mudah. Itu saya kira dua faktor yang paling buat saya semakin sukses. Biar tanpa sesiapa, saya gembira kerana sahabat-teman rapat sentiasa berada di mana-mana di saat saya memerlukan. Terima kasih juga kepada encik kereta a.k.a. Baby saya yang banyak membantu. Saya benar-benar sayang anda!!

Hujung tahun kian sampai ke penghujung. Hmm, terlalu awal untuk bercakap soal azam. Baik saya war-warkan perancangan (azam dan perancangan, itu beza bukan?). Berazam mahu ke Jakarta- antara perancangan yang saya rangka untuk dimuatkan dalam sesi diari tahun ini. Itu azam saya yang (hampir) tercapai.

"You mahu ke Jakarta? I mahu book untuk Disember nanti..". Saya laju mengangguk sebaik disoal Nani lima bulan lalu. Tentu sahaja saya mahu!

Percaya atau tidak, jika Bali menjadi destinasi wajib saya saban tahun, tentu ada yang terkejut jika saya katakan belum pernah jejakkan kaki ke Jakarta. Haha- jawab saya mudah, berbanding Jakarta, Bali tenang. Tidak bingit dan sesak. Saya sukakan suasananya. *baca saya : Penggemar pantai tegar :)

Ikutkan saya memang gemar bercuti. Melancong dan melihat-lihat tempat orang adalah sebahagian dari semangat saya. Mungkin percutian seterusnya saya patut rancang ke Bangkok pula. Tertangguh gara-gara rusuhan dulu, saya masih berkira-kira ke Bangkok lagi tahun depan. InsyaAllah.

Check kamera, passport, topi, seluar mandi, baju-baju cukup- Kash, duit dah tukar? Err, ada sesiapa yang mahu ikut?

Stabuxguy a.k.a. Kash the 'Budak Kopi'

2 comments:

@rep said...

wah.. tak sabar nak tunggu comeback u!!!!!

Jaja said...

Darling,love ur blog,glad u dah start blogging again :)

Btw,more reason to go to Bangkok darling,I'm there to be ur tour guide! ;)

Fawaz also coming..we'll talk more abt it this Sat k! Hee :)

Keep writing..

Xoxo
Jaja

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...