Monday, June 25, 2012

Down




Jujurnya, saya tidak begitu menggemari Isnin, bagaikan musuh mingguan, pagi saya bangun dengan perasaan yang sangat down. Menetap sendirian menambah-nambah perasaan down saya- tiada orang untuk saya menegur atau berkata "hai!"- ah, sekadar membuka dan mendengar radio tidak cukup. 

Tiba di pejabat, perasaan down saya berganda-ganda. Terasa berat mahu melangkah ke tempat kerja- teringat betapa saya kekurangan masa dan tidak banyak perkara dapat dilakukan sepanjang hujung minggu- menikmati malam dan muzik di tepi pantai Babylon, makan-makan dan bersantai bersama teman-teman di Orchid Ria atau Beach Garden, aktiviti kelab dan dansa di Sunba Bar- oh! cuti saya hanyalah Ahad, ditambah separuh pada Sabtu- masih tak cukup.

Sering saya tertanya, normalkah perasaan ini? Saban minggu saya berteleku. Hmm esok saya mempunya jadual aktiviti yang agak padat di tempat kerja. Diharapkan kesibukkan menguruskan beach wedding akan membuatkan perasaan saya kembali okay.

Rugi jika perasaan ini berterusan- anda akan terasa rugi berada di Langkawi jika membiarkan tekanan atau rasa sedih mengawal fikiran. Ini saya kata berkali-kali pada diri sendiri dan orang sekeliling.

Tolong pergi- saya berhak melalui hari yang lebih baik. Bukankah begitu?

Stabuxguy

No comments:

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...