Thursday, November 20, 2008

Wishlist 2009 Bhg. 1

Jarang atau mungkin tidak pernah saya membuat senarai barang-barang idaman (wishlist) di sini. Samada saya memang tidak peduli atau mungkin juga selesa dengan apa yang telah saya ada sekarang.

Namun, ada beberapa barangan yang saya fikir menarik untuk dikongsi dan kini termasuk dalam senarai barangan-mesti-dapat-saya untuk 2009.

Nak tahu apa dia? Jom kita zoom satu-satu!

*Arep, Ted Baker sila baca dengan tarik nafas dalam-dalam ya-

1. Nissan Latio Sport

Jika anda mengenal saya sedari awal tahun 2000, antara model dan jenama kenderaan (kereta) yang paling awal saya minati ialah Lantis (Mazda), diikuti dengan Satria GTi.

Seterusnya, model Harrier dan RAV 4 (keduanya dari keluarga Toyota).

Sekian lama model-model ini bersarang di kepala, awal tahun 2005, saya mula meminati Gen-2 (dari keluarga Proton) sebelum bertukar kepada Mercedes A170 (seorang teman saya memilikinya sewaktu di Germany).

Cuma akhir-akhir ini sahaja minat saya terhadap kenderaan bertukar kepada model yang lebih logik (dan mampu milik) seperti Civic Hybrid (Honda).

Terbaru, dan paling hampir (berkemungkinan) menjadi milik saya (tak tahu bila.. hahaha!) adalah Latio Sport (Nissan).

Memiliki pengetahuan yang sifar dalam bab-bab kereta, pilihan saya hanyalah bergantung kepada rekabentuk semata-mata.

Pilihan warna?

Dari zaman Lantis, hinggalah ke Latio, putih masih menjadi warna pilihan utama saya.

2. Nokia N96


Pertama kali melihat iklan terbaru model Nokia ini di panggung wayang, saya terus berkata dalam hati, "saya harus dapatkannya satu!".

Err, suatu hari nanti, ya ya-

Tertarik, bukan sahaja disebabkan oleh iklannya yang unik (saya suka babak gadis comel yang kehilangan arah itu) malah apa yang ditawarkan oleh model ini bukanlah calang-calang.

Selain dari kuasa kamera 5 megapixel (sama seperti N95 terdahulu), model ini turut menawarkan ciri tambahan seperti fungsi live TV serta memori terbina dalam sebanyak 16GB (tambahan slot kad memori SD bagi yang inginkan lebih fleksibiliti).

Mengagumkan, bukan?

Harga pasaran bagi sebuah unit Zitron buat masa ini ialah RM2, 999.

Ada sesiapa bisa dapatkan harga yang lebih murah? Cepatt! Hubungi saya segera!

3. Calvin Klein MAN

Calvin Klein MAN mengandungi rosmeri, limau, buah pala, spearmint, kayu cypress, dan, oh serta juga ramuan biasa (mungkin berlebihan) seperti bauan haruman bergamot, violet leaf, guaiac wood, sandalwood, amberwood (yang cukup popular sepanjang tahun lalu) dan kasturi.

Apa pun itu sekadar info, apa yang menarik saya terhadap jenama ini (pertama kali saya benar-benar menyukai haruman keluaran CK) adalah rekaan botolnya. Ya, itu sahaja. Oh, selain faktor campuran bau-bauan yang saya nyatakan tadi.

Secara ringkasnya, ia kena dengan saya.

4. Sony Alpha A300

Nak cakap apa lagi, antara model dari siri Alpha yang memang berbaloi dimiliki terutama sekali bagi orang yang baru nak berjinak-jinak dalam dunia fotografi seperti saya.

Senang dan mudah di konfigurasi serta mempunyai beberapa ciri tarikan yang unik, antaranya- fungsi Live View, skrin LCD yang boleh ditarik keluar (sehingga 130°), Super Steady Shot, selain resolusi tinggi 10.2 megapixel.

Tanya beberapa teman, mengapa Alpha?

Saya senyum. Mengapa tidak?

Harga di pasaran (A300)- RM2, 599

5. Flipside 300 dari Lowepro



Beg kompak untuk ruang penyimpanan digital SLR. Sesuai untuk jurufoto kembara dan mereka yang sentiasa berkejar ke sana-sini dengan kelengkapan kit tambahan.

Padat, ringan- memberikan anda kelebihan untuk penyimpanan SLR digital tanpa perlu merosakkan kamera.

Ruang kapasiti :

1 Pro DSLR bersama 300mm f/2.8 lens
1–3 lens tambahan atau unit flash
1 tripod
kabel pelbagai guna
kad memori
manual/buku panduan
lain-lain aksesori digital

Harus saya ke Low Yat atau Sony Style di KLCC selepas ini.

Ada sesiapa yang tahu di mana saya bisa dapatkan beg ini?

6. Sony SAL85F14Z Planar T 85mm F1.4 ZA Lens

Jujurnya, jika anda menyoal saya beberapa bulan lalu, apakah ini? Fungsinya? Hahaha! Mati hidup balik saya hanya menjawab, ianya hanyalah sebuah lens- tak lebih dari itu.

Ok, ok- untuk kegunaan kamera, mungkin?

Tambah lagi jika dimasukkan pula "nama" aksesori ini, Sony SAL85F14Z Planar T 85mm F1.4 ZA Lens, bisa buat saya tergaru-garu tidak tahu.

Antara lens termahal dan keluaran terbaik dari keluarga Alpha. Sesuai untuk anda yang benar-benar mahu menghasilkan sebuah imej (foto) atau potret yang bagus.

Harganya? Telan liur seketika. Saya bisa membeli dua unit model N96 untuk satu lens ini.

7. Beatmix Bumblebee Speaker

Awal 90-an, saya antara berjuta kanak-kanak di dunia yang menjadi penggemar kepada siri kartun Transformers di TV. Antara watak kegemaran saya dalam siri ini ialah Soundwave (Perakam Mikro-kaset dari autobot Decepticon).

Namun, sepanjang mengikuti siri ini, ada satu lagi robot comel yang lebih menarik minat saya, iaitu Bumblebee. Baik hati, bijak- Bumblebee sekali lagi berjaya menawan hati saya menerusi filem Transformers (2007). Biarpun mengalami transformasi yang ketara dari segi fizikal dan wajah, ia masih menepati ciri-ciri sebuah autobot bernama Bumblebee yang saya minati.

Beatmix Bumblebee Speaker ini antara item atau barangan yang menarik perhatian saya sewaktu berkunjung ke gedung Toys "R" Us di Subang Parade bulan lalu.

Boleh disambungkan ke iPod mahupun pemain Mp3 yang lain, Beatmix Bumblebee Speaker ini akan menari dan mengikut rentak lagu yang dimainkan.

Hahaha! Comel bukan?

8. InterAction WALL-E

Popular dengan sebutan ejaan namanya sendiri, InterAction WALL-E ini juga saya temui di gedung Toys "R" Us. Tak banyak yang saya tahu tentang alat mainan ini, cuma saya tahu saya sukakan Wall-E dan keluaran ini adalah antara koleksi peribadi penggemar Wall-E yang harus dimiliki.

Yang penting, dia mampu sebut, "Waaalll-Eeeeii...".

Mahu saya senaraikan lagi? Hahaha. Cukup dulu ya- kita tunggu bahagian seterusnya. Nanti ada yang pening pula.

Selamat berhujung minggu.

Jumpa lagi!

Stabuxguy.

5 comments:

chu said...

Kash, u want nokia96 aa? can...i give you one....nokia96 paper bag - environmentally friendly some more. can???? how can i give u nokia96 when i use the cheapo imobile...free some more from celcom...market price RM49.90...u want? can give you five...ha ha ha....

samantha said...

Ishkkkkk.....why u want to buy Latio some more...I already order one from Azmarol what...colourless some more...u said u wannna be my designated dreba...u forgot one aaaaaa??? ohhhhh...u janji pelesu.....aiyaaaaa...now i gotta find another dreba....

Sam...Sam...where are you? In happening Sintok or boring KL? You sure wannna be my dreba one....ur car still moving sauna...u drive my new latio can aircond laju2 one...and then we spray2 CK Mann to wangi2 the car one......

Then we can posing2 take picture using Sony AlphaA350 using the Sony SAL85F14ZZ lens what.....Some more we can karaoke in the car coz got Beatmix Bumblebee Speaker...wowww.....so happening can listen to MammaMia and Winner Takes It All loud2......

After which, we pack our stuff in Flipside 300Lowepro and go walk2 to Jija's house and borrow her Wall-E.....no need buy la...borrrow only...money gotta pay Latio what...expensive ma....

Kash, You don't stress2 one aaaaa....life is short2 only......

Sam....Sam...where are you......:)

@rep said...

memang i tarik nafas dalam2 u.. i pun suka putih.. yay...

Kifli Bujang said...

Nak beli kereta bukan hanya tengok pada rupa tau...alots of thing to look, such as the car performance, engine, fuel consumtion, maintainance, service bla bla bla heheh

Unknown said...

This is my first to this blog...attracted when u say u choose a car by its look...

I also buy my car based on the look...it works for both of my cars..lucky me...hehehe...

wish u luck with the white latio..like the look..but sorry..not the color...

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...