Thursday, September 25, 2008

Apabila Diva-Diva Bergosip Di Equatorial...

Hah, jangan tak caya. Petang tadi saya follow 'diva-diva' universiti berbuka di Hotel Equatorial. Terletak tak sampai 2km dari rumah (belakang USM), sesi berbuka di sini kali ni memang kecoh dan happening.

"Kash makan lamb tak?". Tiba-tiba saya dapat sms dari Dr. Intan.

"Tak sangat. Kalau masak, okay je." Balas saya.

"Daging lembu?". Dr. Intan sms lagi.

"Ok. Saya allergic seafood je. Lain-lain no hal."

Terharu lima saat sebaik Dr. Intan sms saya tanya benda-benda ni. Selalunya MB je kalau dia nak masak akan tanya saya macam-macam. "Eh, you makan biri-biri lamb tak? I nak masak special nih..".

Awal-awal lagi saya akan geleng.

Saya alah pada baunya. Period.

Rugi!

Ralat juga Dr. Intan (akak, nak panggil Kak Lynette boleh? Macam kena je... Hehehe..) tak dapat join kami, apa nak buat, keluarga nombor satu, mesti diutamakan, tak gitu kak? Takpe, besok kami akan serbu rumah Kak Lynette pulak. Pasti food-nya va va voom gitu... kan? kan?

Berbalik pada cerita berbuka tadi, saya dan MB tiba hampir ke waktu marghrib. Masuk je ke coffee house, dah nampak Kak Ida 'Susan' dah tunggu kami. Tak sempat cium tangan, saya terus ke meja makanan- duh, ramainya orang. Awal-awal lagi saya dah set di kepala, ambil lauk saja, ambil lauk saja... nasinya makan kemudian. Nanti tak boleh nak rasa semua. Hahaha... mati la tips katanya.

Saya ambil kuih dahulu bersama gado-gado. Entah la, macam best so try je la. Dulu masa ke Bali pernah rasa, best. Okay la, nanti later-later ambil lagi.

Saya duduk. Nampak KN pun dah siap dengan food dia. Tunggu nak baca "Allahumma laka shumtu.." je. Lama tak jumpa KN, saya bangun, salam dan cium tangan macam biasa.

"Eh, tadi tangan I you tak cium pun, tapi tangan KN you cium pula!". Usik Kak Ida 'Susan' tiba-tiba.

"Oh, ye ke? Sorry, kelam-kabut tadi dok tengok food. Takpe, meh saya buat ulang tayang..". Saya bangun kali kedua dan terus salam (sambil cium tangan) sekali lagi.

Kekeke... kelakar jugak Kak Ida ni. Memang kena saya gelar dia 'Susan'. Alah, Susan Mayer dalam rancangan Desperate Housewives tu...

Tengah rancak berbuka dan bercerita, Kak Sheila (hhmm... yang ni saya nak panggil apa pula ya...), oh- hah! Kak Sheila E.B. (Edie Britt - sebab dia cam lasak sket) muncul tiba-tiba dengan wajah yang "please-God-am-so-hungry". Dok borak tak sampai seminit terus bangun pi ambik makanan. Jalan jam katanya, tu yang lambat. Tapi dengar gak desas-desus, Ooo... pi buat rambut... hehehe...

Bestnye berbuka kat sini, kami siap dihiburkan oleh sekumpulan 'artis-artis antarabangsa' lagi yang diimport khas dari wilayah 'Black Wateq' (Ayer Hitam). Memang power dan meletup suara meka. Paling suka gelek dangdut salah seorang anggotanya, sampai termenari abang-abang askar TUDM yang turut berbuka bersama tadi. Siap request extra song lagi. Sempat juga saya dan diva-diva berfoto sebagai kenang-kenangan dengan mereka.

Lepas satu food ke satu food saya jamah dan cuba, MB a.k.a. Miss Bree (nama baru!) pun turut meng'over'kan diri macam sambut hari marilah-makan-sedunia gitu. Apapun tips makan lauk sahaja (dan kurangkan minum) yang saya praktik dari awal-awal tadi memang berkesan. Fuh, yelah, faham-faham sahaja la kalau dah berbuka ni kan... pantang tengok makanan, semua rasa nak makan. Walhal bukan semua mampu dihabiskan. Slow and steady kata nenek angkat jiran saya.

Dari satu topik ke satu topik, memang tak berhenti, sama la ngan makanan, dari awal berbuka, sampai ke tutup coffee house tu, kami berlima masih lagi pulun dok rancak berborak (lebih kepada gosip akak-akak sebenarnya). Gitulah kalau dah diva-diva berkumpul. Saya jadi tukang dengar dan tukang gelak je. Besok rumah Kak Lynette pula. Entah apa pula kisahnya. Bersedia aje lah Kak Lynette yer...

To akak-akak divas semalam, MB (USM), Kak Ida (USM), KN (UUM) dan Kak Sheila (OUM) terima kasih kerana meluangkan masa. Nanti tahun depan (Insyallah!) kita lepak-lepak berbuka di Equatorial lagi ek!

Stabuxguy - Gigih update blog memalam buta. Takut esok dah basi ceritanya... kekeke...

3 comments:

@rep said...

wah.. dikelilingi DIVA.. tercampak i..

btw.. u look hensem u ols.. with misai sebagai..

stabuxguy said...

arep,

hensem la sgttt... tu misai cover line... muahahaaa... u, tercampak ke? takpe, arep ttp dlm kelas yg tersendiri kanz... idup kak mariah...

hidney,

a'ah nama2 adalah dr desperate housewives... saja letak sesuai ngan karakter meka... hehehe...

thx for the mail btway...

SELAMAT HARI RAYA!!

xoxo

K.

Anonymous said...

cutenya pose especially mereka yg bertudung. i tak boleh imagine..that they can be that cute. :) and also.. like the foto you pose wiv singers.

Makanan enak semua.. boleh keep fit ke? haha

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...