Friday, August 29, 2008

Catatan Baik Demam & Selamat Hari Merdeka!

Nampak sihat dan happy ya! Ops! Gambar ni di snap beberapa minggu sebelum masuk hospital. Kredit to MB. :)

Dari hari keluar hospital, hinggalah ke saat ini, saya masih tak henti-henti menerima ucapan simpati, baik dari kalangan teman-teman rapat, mahupun rakan bloggers sendiri.

"Get well soon ya...". Buat saya tersenyum dan terharu sendiri. Sekali lagi, terima kasih buat anda ya!

Untuk pengetahuan, saya hampir sihat sepenuhnya. Terima kasih sekali lagi buat MB yang masih terus-menerus menjaga saya. KN yang saban hari singgah membawa makanan, nasi beriyani dan sebagainya (kebetulan KN ada urusan di Penang beberapa hari). Terima kasih daun keladi...

Saya pun dah mula keluar, jalan-jalan- cuba-cuba nak gagahkan diri walaupun badan sedikit lemah. Tadi pun sempat singgah di Starbucks, lama tak minum ice chocolate sama shepherd's pie. Borak-borak ngan MB, sambil tu mata ternampak satu Bearista Butterfly Bear yang sangat-sangat la cutee! Dalam kepala terus teringat my litle sis kat Tanah Merah. Kebetulan next week nak balik sana, so rasa cam nak beli lak untuk dia.

Sorry tak sempat nak snap pic tadi sebab saya dah minta salah sorang barista kat situ wrap-kan lelawa, nasib baik ada pic dari google nih. Comel kan? :)

Eeeiii... rasa cam nak beli untuk diri sendiri lak... hahaha!

Balik rumah MB kalut masak sup ayam cung sementara saya pula sibuk layan KN berborak kat ruang tamu. Dari hal gosip hiburan kat Harian Metro, beralih ke projek membuat design packaging kotak untuk produk sabun susu kambing teman saya, si Wardy. Actually, dah agak lama juga dia minta saya membuat lakaran-lakaran dan re-packaging design nih, tapi atas faktor kekangan masa, saya tangguhkan dulu.

Logo Nanny- produk susu kambing Wardy, teman saya di Kuala Lumpur

KN
ni bagus. Banyak juga dia tokok-tambah idea yang diberikan MB semalam. Saya dikira beruntung juga, kerana dikelilingi selain pakar bahasa Inggeris, juga mereka-mereka yang arif dalam dunia grafik dan periklanan.

Oh, nak tahu apa saya buat sepanjang terbaring sahaja di rumah beberapa hari lalu? Kebetulan ternampak iklan Maxis di TV. Pernah dengar tentang Opera? Macam Explorer dan Firefox juga. Kali ni Opera didatangkan dalam bentuk mini yang dipertingkatkan khas untuk kegunaan melayari internet di telefon bimbit.

Menarik dan mesti cuba.

Mengapa?

Bagi penggemar dan pelayar internet yang aktif macam saya, saya sarankan anda mencuba produk terbaru Opera ini. Mudah sahaja untuk dimuat-turun dan memasukkannya ke dalam telefon bimbit anda. Melaluinya, saya bisa melayari internet dengan lebih selesa dan semuanya dalam satu skrin!

Pendek kata, anda bisa melayari Facebook, CNN, BBC, Live Scores bolasepak dan sukan kegemaran serta banyak lagi...

Klik di sini untuk memuat turun Opera Mini™ 4.1.

Ada beberapa kegemaran baru juga yang saya muat-turun melalui Opera. Antaranya- sebuah perisian permainan Mobile Aquarium. Di sini, anda bisa memuatkan beberapa ekor 'ikan' comel yang anda suka dengan syarat anda harus menjaga dan memberinya makan mengikut waktu yang tertentu. Ala-ala Tamagochi gitu.

Awas ya! Jangan sampai 'ikan' anda mati kelaparan pula.

Lucunya, tak sampai 24 jam, dah dua ekor 'ikan' saya lesap dari skrin gara-gara terlupa memberinya 'makan'. Takpe, now saya dah create lagi dua ekor, si Alex dan Oman- harap-harap tak lupa lagi bagi makan. Hehehe...

Klik di sini untuk muat turun. (",)

Apa saya buat hujung minggu nanti?

Sabtu ni saya akan ke Perlis sekali lagi. Rancangnya awal Ramadhan saya ke Kuala Lumpur, berbuka bersama AM dan teman-teman yang lain. Disebabkan demam minggu lepas, saya terlepas penerbangan. Takpe lah. At least boleh juga ke Perlis menjenguk Tok Su. Lama juga tak melawatnya. Tok Su pasti gembira sebaik nampak saya, MB dan KN bertandang ke sana nanti.

Sam, sila beritahu jika kamu juga mahu join nanti ya?

Ok semua. Cukup dulu untuk kali ini. Khas buat anda, baik pembaca atau mereka yang setia singgah di sini (atau mungkin baru mengenali), Darimejastabux dengan sukacitanya mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN NEGARA YANG KE 51!!

Salam Merdeka buat semua...

Jumpa lagi!!

2 comments:

Irwan said...

Get well.... Selamat bercuti.. Salam Kemerdekaan ke 51... Jaga Diri ya!

[danial][ma] said...

hej! kash...happy 51st. merdeka day! happy ramadhan kareem too...

Featured Post

Coronavirus - Saat Getir Malaysia dan Jenaka Cik Kiah Yang Trending!

Jumaat, 27hb Feb 2020 10.25 malam Assalamualaikum... Ralit dari pagi, banyak juga hal-hal di guesthouse yang perlu saya ...